خبرگزاری کار ایران

داعش اجازه خروج مردم از فلوجه را نمی‌دهد

عناصر گروه تروریستی داعش در فلوجه به خانواده‌ها اجازه خروج از این شهر را نمی‌دهند تا از آنان به عنوان سپر انسانی در برابر حملات نیروهای مشترک عراقی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، سرگرد «محمود عبود» از فرماندهان نظامی عملیات استان الانبار در غرب بغداد اعلام کرد گروه داعش در روزهای گذشته از خروج صدها خانواده عراقی از شهر فلوجه در 60 کیلومتری غرب بغداد جلوگیری کرده است.

این افسر عراقی تاکید کرد در روزهای گذشته حملات توپخانه‌ای و خمپاره ای ارتش عراق به شهر فلوجه شدت یافته است. پیش‌بینی می‌شود ارتش با حمایت نیروهای بسیج مردمی در روزهای آینده برای آزادسازی فلوجه از اشغال داعش، به این شهر حمله کنند.

سرگرد عبود تصریح کرد تروریست‌های داعش با مسدود کردن همه مسیر های منتهی به خارج از شهر ، نمی‌گذارند خانواده‌های عراقی از این شهر خارج شوند و میخواهند از آنان به عنوان سپر انسانی در برابر حملات آینده ارتش عراق استفاده کنند.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان «بدر» چند روز پیش اعلام کرده بود «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق طی فراخوانی از اهالی شهر فلوجه در غرب استان الانبار خواهد خواست هر چه زودتر این شهر را ترک کنند تا شرایط برای حمله ارتش با هدف آزادسازی این شهر از اشغال داعش فراهم شود .

 

کد خبر : ۲۸۳۲۳۲