خبرگزاری کار ایران

پارلمان نروژ اعزام نظامیان این کشور به سوریه را تصویب کرد

پارلمان نروژ امروز در اقدامی بی‌سابقه اعزام نیروهای نظامی خود به سوریه برای مبارزه با داعش را به تصویب رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، پارلمان نروژ برای فرستادن نیرو برای الحاق به نیروهای بین‌المللی مبارز با داعش توافق بی‌سابقه‌ای را تصویب کرده اما این توافقات نظرات گوناگونی را از مردم نروژ و نهاد های سیاسی در بر داشته است.

بسیاری بر این باورند که این تصمیمات مناقشه بر انگیز برای فرستادن نیروهای نروژی به سوریه تا پیش از پائیز در پارلمان این کشور به بحث گذاشته نخواهد شد. هر چند وزیر دفاع این کشور درخواست " پیشرفت های بزرگتری"‌در جنگ علیه داعش شده است.

وی که با یک روزنامه نروژی مصاحبه می کرد گفت:"‌از همان ابتدای جنگ علیه داعش ما در حال بحث در رابطه با امکان درگیر شدن در چنین نبردی بودیم. ما بر این باوریم که این تصمیم بر پایه قوانین حقوق بین المللی بوده و بر پایه مصوبات شورای امنیت است."

یکی از اعضا حزب سوسیالست چپ عنوان داشت:"‌ اهداف و نیات چنین تقویت نیروی نروژی خوب است. اما من قویا نسبت به کارآمدی و منطقی بودن چنین استراتژی ای در دراز مدت مشکوک هستم. نیروهای غربی پیشرفت های اندکی در افغانستان، لیبی و عراق داشته اند. ولی مشکل در همه این سه منطقه کمبود استراتژی بلند مدت و هدف مشخص است. من نگران آنم که این بار نیز ما فاقد چنین اهداف و استراتژی هایی باشیم. "

نیروهای نروژی به طور موقت در اردن به کار گرفته شده و سپس به سوریه منتقل خواهند شد.

این نیروها تحت آموزش‌های نظامی این کشور قرار گرفته و طبق برنامه بنا است تا جزیی از ارتش جدید سوریه‌ای شوند که به نام عربی "جیش السوریه الجدید"‌ شناخته می شوند.

این گروه که در نوامبر سال 2015 پایه گذاری شده است از صدها سنی سوری تشکیل شده که اظهار کرده که تنها به مبارزه با داعش پرداخته و با دولت اسد برخوردی نخواهد داشت.

 

کد خبر : ۳۸۳۸۱۸