خبرگزاری کار ایران

رئیس سیا:

مدرکی مبنی بر دست داشتن عربستان در حملات ۱۱ سپتامبر به دست نیامده است

رئیس سازمان سیا آمریکا عنوان کرد که کمسیون تحقیقات یازدهم سپتامبر تا کنون به شواهد محکمی درباره دخالت عربستان سعودی در حملات سال 2001 نیویورک دست نیافته است.

به گزارش ایلنا به نقل اسپوتنیک، «جان برنان» اعلام کرد که تا کنون مدرکی مبنی بر دست داشتن عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر به دست نیامده است.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که حمایت رسمی از سوی دولت عربستان سعودی برای حملات یازدهم سپتامبر مورد بررسی قرار گرفته است. این گزارش در 28 صفحه طبقه‌بندی شده توسط کمسیون تحقیقات مشترک کنگره آمریکا در سال 2002 درباره حملات به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون منتشر شده است.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز ماه آوریل گذشته اعلام کرد که گزارش مورد نظر حاکی از عدم وجود شواهدی است که دولت عربستان سعودی تعمدا در حملات یازدهم سپتامبر در آمریکا نقش داشته است.

برنان در این‌باره گفت که ‌کمیسیون یازدهم سپتامبر به صورت دقیقی ادعاهایی مبنی بر دخالت دولت سعودی را بررسی کرده و دریافته که شواهدی دال بر دخالت دولت عربستان به عنوان یک سازمان یا مقام‌های عالی‌رتبه به طور فردی برای حمایت از این حملات وجود ندارد.

وی افزود که عربستان سعودی در طول 15 سال گذشته یکی از بهترین شرکای آمریکا در مقابله با تروریسم بوده است.

رئیس سازمان سیا در ماه می گفته بود که خارج کردن برخی اسناد طبقه‌بندی شده از گزارش کمیسیون یازدهم سپتامبر اشتباهی بزرگ خواهد بود چرا که این گزارش‌ها حاوی اطلاعات نادرستی درباره ارتباط عربستان سعودی با حملات تروریستی است.

 

 

کد خبر : ۳۷۹۸۹۵