خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های نیروهای عراقی در نخستین روز عملیات «فلوجه»

مقام‌های عراقی اعلام کردند، از نخستین ساعات آغار عملیات آزادسازی فلوجه در الانبار تاکنون، سه منطقه کشاورزی در حومه فلوجه از کنترل داعش خارج شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، با آغاز عملیات ارتش عراق برای بازپس‌گیری شهر فلوجه از اشغال گروه تروریستی داعش، مقام‌های عراقی از درگیری نظامی در منطقه «الکرمه» و بازپس‌گیری چند منطقه زراعی در حومه فلوجه خبر دادند.

سرهنگ «محمود المرضی» که هدایت عملیات فلوجه را برعهده دارد، امروز- دوشنبه- به خبرنگاران گفت که نیروهای  عراقی موفق شده‌اند سه منطقه کشاورزی در حومه فلوجه را از اشغال داعش خارج کنند و نبرد زمینی در منطقه الکرمه جریان دارد.

شهرک الکرمه واقع در 16 کیلومتری شمال شرق فلوجه، به عنوان مرکز اصلی امدادرسانی به عناصر داعشی در این شهر  به حساب می‌آید.

از سوی دیگر، منابع رسانه‌ای از آغاز درگیری زمینی نیروهای متخاصم در منطقه الهیاکل واقع در حومه جنوبی فلوجه نیز خبر می‌دهد.

براین اساس،‌ «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق که بامداد دوشنبه در اتاق هدایت عملیات حضور یافت، اعلام کرد که در این عملیات زمینی، نیروهای ویژه، سربازان، نیروهای پلیس، نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) و جنگجویان عشیره‌ای شرکت دارند.

ائتلاف جهانی تحت رهبری آمریکا نیز از عملیات فلوجه پشتیبانی می‌کند.

کد خبر : ۳۷۳۷۳۵