خبرگزاری کار ایران

بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها؛

کلینتون و ترامپ پیشتاز انتخابات مقدماتی نیویورک هستند

نظرسنجی جدید درباره انتخابات مقدماتی نیویورک نشان می‌دهد وزیر خارجه سابق آمریکا با ۵۳ درصد آرا بر رقیب خود در حزب دموکرات برتری دارد و میلیارد آمریکایی نیز با ۵۱ درصد آرا، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز،  نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات مقدماتی نیویورک حاکی از آن است که «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه سابق آمریکا، پیشتازی خود در مقابل «برنی سندرز»، سناتور ایالت «ورمونت» را حفظ کرده است.

نظرسنجی که توسط پایگاه «سی‌بی‌اس» صورت گرفت، نشان می‌دهد که برخی شانس سندرز را برای پیروزی درانتخابات بیشتر می‌دانند و عده‌ای دیگر، برنامه‌های سیاسی کلینتون را شفاف‌تر و شانس وی را بیشتر می‌دانند. از این رو آرای این دو نامزد فاصله چندانی با یکدیگر ندارد.

در نظرسنجی اخیر برای انتخابات مقدماتی نیویورک، کلینتون با اختلاف ۱۰ درصد از سندرز پیشی گرفته است. وی ۵۳ درصد آرا را از آن خود کرده است. در حالی که ۴۳ درصد آرا از آن سناتور ورمونت شده است. طبق نظر سنجی‌های «ریل کلیر پولتیکس» متوسط اختلاف میان نامزد‌ها در این ایالت طی چند هفته اخیر ۱۲ و پنج دهم درصد بوده است.

انتخابات مقدماتی نیویورک برای نامزدهای دموکرات اهمیتی مشابه انتخابات اصلی دارد. سندرز که در بروکلین متولد شده و کلینتون که در سمت سناتور نیویورک فعالیت کرده است، برای پیروزی در انتخابات مقدماتی این ایالت، تلاش زیادی می‌کنند.

 نظرسنجی جدیدی که درباره وضعیت جمهوری‌خواهان صورت گرفته است، نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» ۵۱ و هفت دهم درصد، «جان کیسیک» ۲۲ و سه دهم درصد و «تد کروز» ۱۷ و دو دهم درصد آراء را از آن خود کرده‌اند.

بررسی ۲۶ نظرسنجی صورت گرفته برای انتخابات مقدماتی نیویورک نشان می‌دهد که به طو متوسط ترامپ ۵۳ و هشت دهم درصد از آرا را کسب کرده است. ازاین رو وی ۹۹ درصد شانس پیروزی بر رقبای جمهوری‌خواه خود در انتخابات مقدماتی نیویورک را خواهد داشت.

پیش‌بینی‌ها میزان مشخص آراء برای هر نامزد را معین نمی‌کند بلکه طیف وسیعی از نتایج محتمل را به دست می‌دهد. این طیف تحت شرایط خاص تغییر می‌کند. برآورد شانس هر نامزد برای پیروزی در انتخابات بر اساس این طیف قابل پیش‌بینی است.

 

کد خبر : ۳۶۳۱۳۶