خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آذربایجان:

۱۰ تانک ارمنستان در جریان درگیری‌های اخیر منهدم شد

کد خبر : ۳۵۸۴۳۳

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان 10 تانک خود را در جریان مناقشه اخیر در منطقه کوهستانی ناگورنو- قره باغ با آذربایجان ازدست داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان امروز- یکشنبه- اعلام کرد که ارتش این کشور در جریان درگیری های شبانه،  10 تانک ارمنستان را در منطقه ناگورنو-قره‌باغ نابود کرده است.

«واقف درگاهی» سخنگوی وزارت دفاع  آذربایجان گفت که ارمنستان در حالی که برای پس گرفتن سرزمین‌هایی که پیش‌تر توسط نیروهای مسلح آذربایجان آزاد شده بود، تلاش می‌کرد،  10 تانک و شماری از نیروهای خود را  از دست داد.

ارمنستان و آذربایجان روز گذشته درگیری‌ها در منطقه کوهستانی ناگورنو- قره‌باغ را از سر گرفته و هر دو طرف، آتش‌بسی که از سال 1994 میلادی در جریان بود را نقض کردند.

سخنگوی وزارت دفاع افزود: ارمنستان به‌رغم ابتکار عمل رهبری روسیه مبنی بر از سرگیری آتش‌بس، مناقشه را از ساعت سه بعد از ظهر امروز به وقت باکو تشدید کرده  است.

«سرگئی لاوروف» ،وزیر امور خارجه روسیه امروز باهمتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود گفت‌وگو کرد و محور این گفت‌وگو بحث درباره  گام‌های روسیه برای حل و فصل مناقشه و تسریع روند پایان دادن به خشونت‌ها بود.

درگیری‌ها در منطقه ناگورنو-قره‌باغ در سال 1988 میلادی و زمانی که منطقه خودگردان تحت سلطه ارمنستان به دنبال جدایی از جمهوری سوسیالیستی آذربایجان بود، آغاز شد. این درگیری پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 میلادی صورت گرفت. درگیری  طرفین در سپتامبر سال 2015 تشدید شد و هر کدام از دو طرف، دیگری را به نقض آتش‌بس متهم کردند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز