خبرگزاری کار ایران

هادی العامری:

ابوبکر البغدادی در عراق است

دبیرکل سازمان «بدر» عراق تأکید کرد، به‌رغم کشته شدن شماری از سرکرده‌های داعش، این گروه تروریستی همچنان قوی است.

به گزارش ایلنا، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق تأکید کرد: «داعش همچنان قوی است و قدرت خود را از طریق جذب جوانانی از سراسر جهان تثبیت کرده است. به‌رغم کشته شدن شمار زیادی از سرکرده‌های داعش، این گروه تروریستی همچنان قدرتمند است و هیچ گروه تروریستی وجود ندارد که مثل داعش بتواند جوانان را به عضویت خود درآورد.»

العامری که با خبرگزاری رویترز گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص سرنوشت «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، گفت: «وی همچنان زنده است و در عراق به‌ سر می‌برد.»

دبیرکل سازمان بدر عراق، ترکیه را به تسهیل تردد تروریست‌ها در مرزها و نیز عملیات فروش و قاچاق نفت و آثار باستانی توسط داعش، متهم کرد.

العامری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «عربستان مسئول گسترش ایدئولوژی افراط‌گرایی نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان است. منبع افراط‌گرایی در پاریس از کجاست؟ ما می‌دانیم که عربستان منشأ اساسی افراط‌گرایی است. باید پیش از خشکاندن منابع مالی داعش، با افراط‌گرایی مبارزه کرد.»

وی عملکرد ائتلاف آمریکایی ضد داعش را زیر سوال برد و گفت: «حملات این ائتلاف برخلاف حملات روسیه که در بمباران کامیون‌های حامل نفت در مناطق تحت اشغال داعش موفق بوده، همچنان ناکارآمد است.»

وی بار دیگر تأکید کرد، ایران هیچ نیروی نظامی در عراق ندارد و حضور این کشور تنها شامل چند مستشار است.

کد خبر : ۳۴۱۹۱۹