خبرگزاری کار ایران

مراسم تشییع پیکر "سمیر قنطار" برگزار شد

مراسم تشییع پیکر «سمیر قنطار»، روز دوشنبه در بیروت، در اجتماع مردم و نیروهای حزب الله، برگزار شد

به گزارش ایلنا به نقل ازرویترز، گروه حزب الله لبنان روز دوشنبه اعلام کرد که شهادت «سمیر قنطار» از مبارزان برجسته حزب الله در حملات هوایی سوریه را تلافی خواهد کرد.

مراسم تشییع پیکر قنطار روز دوشنبه در بیروت برگزار شد. هزاران نفر ازمردم در مراسم تشییع پیکر قنطار شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. چند نفر از مبارزان حزب الله با لباس‌های نظامی، تابوت قنطار که با پرچم زرد نماد این گروه، پوشیده شده بود، را به دوش گرفته بودند و به سمت آرامگاه شیعیان در جنوب لبنان حرکت می‌کردند.

 «سیدحسن نصرالله»، رهبر حزب الله در یک سخنرانی پخش شده در کانال تلویزیونی المنار گفت: «ما شکی نداریم که ترور سمیر قنطار کار اسرائیل است. موشک‌ها با دقت بسیار زیادی، به آپارتمان مسکونی که قنطار درآن ساکن بوده است، شلیک شده است.»

حزب الله لبنان، در تشییع پیکر شهید قنطار سوگند یاد کرد که از اسرائیل انتقام می‌گیرد. لازم به ذکر است که تعدادی از مردم سوریه نیز در این حملات هوایی کشته شده‌اند.

شهید قنطار در سال ۱۹۷۹ به خاطر کشته شدن ۴ نفر از صهیونیست‌ها، بازداشت و زندانی شد اما در سال ۲۰۰۸ در جریان مبادله اسرا با اسرائیل، آزاد شد و به لبنان برگشت.

سمیر قنطار دو روز پیش در سوریه به شهادت رسید.

کد خبر : ۳۳۲۰۶۰