خبرگزاری کار ایران

خالد بحاح:

تغییرات منصور هادی در کابینه «غیر قانونی» است

نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن در انتقاد از اقدام رئیس‌جمهوری مستعفی به اعمال تغییراتی در کابینه وی، این اقدام را «غیر قانونی و نامشروع» خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، روز سه‌شنبه در اقدامی از پیش اعلام نشده، دست به تغییراتی در کابینه به نخست‌وزیری «خالد بحاح» زد.

بر این اساس، منصور هادی با صدور احکامی، شماری از وزرا و مقام‌های کابینه را تغییر داد. وی در این احکام، «عبدالملک عبدالجلیل المخلافی» را به سمت معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه و سرلشکر «حسین محمد عرب» را به سمت معاون رئیس‌جمهوری و وزیر کشور منصوب کرد.

به نقل از منابع یمنی، خالد بحاح در نخستین واکنش اعلام کرد تغییراتی که منصور هادی بدون مشاوره با وی در کابینه داده، غیرقانونی و نامشروع است.

بحاح همچنین، بامداد امروز در بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود در «فیس‌بوک» اعلام کرد: «در حالی‌که کشور در مرحله‌ای بسیار فوق‌العاده به‌سر می‌برد، نباید اجازه دهیم اشتباهات تکرار شوند.»

تحلیلگران سیاسی می‌گویند این رویدادها نشان می‌دهد اختلافات بین منصور هادی و معاون وی، به‌صورت جدی علنی شده است. این وضعیت تلاش‌های ائتلاف سعودی برای حل بحران یمن که بر گزینه نظامی تأکید دارد را غیرقابل توجیه کرده است.

 

 

کد خبر : ۳۲۶۸۹۵