خبرگزاری کار ایران

اوباما:

قصد تسخیر سوریه را نداریم/ فرستادن نیروی‌زمینی اشتباه است

رییس‌جمهوری آمریکا مخالفت خود با اعزام نیروی زمینی این کشور به سوریه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا امروز-دوشنبه-در حاشیه نشست گروه20، گفت که استراتژی آمریکا در مقابله با تروریسم به زمان بیشتری نیاز داشته و اعزام نیروی زمینی به سوریه تصمیم اشتباهی خواهد بود.

اوباما تاکید کرد که مشاوران نظامی وی نیز با فرستادن نیروی زمینی به خاک سوریه مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قصد تسخیر سوریه را ندارد، گفت: «هدف آمریکا تغییر شرایط منطقه به گونه‌ای است که امکان بوجود آمدن گروه‌های افراط‌گرایی مثل داعش دیگر مهیا نشود.»

اوباما همچنین از سخنان «جب بوش» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا انتقاد کرد. بوش گفته بود که پناهجویانی که به آمریکا می‌آیند می‌بایست مسیحی شوند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت پیش از حمله‌های تروریستی پاریس، هیچ اخطاری از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با احتمال وقوع چنین حمله‌ای، به وی داده نشده است.

وی همچنین در رابطه با نتایج مثبت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرد.

اوباما گفت که حمله‌های تروریستی پاریس یک عقب‌گرد بزرگ در مبارزه بین‌المللی علیه داعش بوده است.

وی افزود: «حمله‌های تروریست‌ها به پاریس نشان داد که مبارزه علیه تروریسم باید شدت بیشتری بگیرد. تمام کشور‌های جهان می‌بایست در مبارزه با داعش به آمریکا و متحدانش کمک کنند.»

اوباما در رابطه با تعیین منطقه پرواز ممنوع در سوریه گفت: «تعیین منطقه پرواز ممنوع در سوریه ناکارآمد بوده و کمکی به مبارزه علیه تروریسم نمی‌کند.»

کد خبر : ۳۲۲۵۳۲