خبرگزاری کار ایران

در آستانه دیدار با نتانیاهو؛

رهبر دموکرات‌های سنا از توافق هسته‌ای ایران دفاع کرد

رهبر اقلیت سنا پیش از دیدار با نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «هری رید» رهبر دموکرات‌های سنا روز گذشته-سه‌شنبه- پیش از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ دفاع کرد.

رید گفت: «مهم نیست که جمهوری‌خواهان چگونه توافق هسته‌ای ایران را بد جلوه بدهند، این توافق هدفی را که برای مدت طولانی به دنبالش بودیم، یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، برآورده می‌کند.»

وی تاکید کرد: «این توافق تنها از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری می‌کند. نه کار بیشتر از این انجام می‌دهد و نه کمتر.»

رید به نوعی به سخنان رهبر جمهوری‌خواهان سنا پاسخ داد. پیش از این، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنا با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران گفته بود که ایران می‌بایست در این توافق موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناخت.

رهبر دموکرات‌های سنا با رد این مطلب که روابط میان آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به دلیل وجود توافق هسته‌ای ایران خدشه‌دار شده، گفت که این‌ها تلاش‌های بعضی جمهوری‌خواهان برای «راه‌ انداختن یک روایت نادرست رنجش است.»

وی همچنین تاکید کرد: «تصویر کامل، نشان‌دهنده قدرت و همکاری و منافع مشترک است. اسرائیل همواره روی دوستی آمریکا حساب باز کرده و می‌کند. آمریکا هرکجا، هرزمان و به هر شکل ممکن، همواره کنار اسرائیل خواهد ایستاد.»

کد خبر : ۳۲۰۹۱۸