خبرگزاری کار ایران

جب بوش:

تحریم‌های علیه ایران باید بازگردانده شود

کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که این کشور باید تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانده و با متحدان خود برای مقابله با این کشور همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، «جب بوش» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت: «آمریکا می‌بایست تحریم‌های علیه ایران را بازگردانده و برای رویارویی جدی با این کشور با متحدان خود همکاری کند.»

برادر رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت: «باید به شکل جدی با رویایی که ایران در منطقه در سر دارد، مقابله کنیم. باید تحریم‌ها را بازگردانیم تا مطمئن شویم که سرمایه و پول از اروپا و سایر نقاط جهان به دست این کشور نرسد. شرکت‌های بین‌المللی باید بین داد و ستد کردن با بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، اقتصاد کشوری که به قوانین احترام می‌گذارد یا اقتصاد ایران یعنی جایی که قانون وجود ندارد، یکی را انتخاب کنند.»

بوش ادامه داد: «به نظر من آمریکا باید با متحدان خود همکاری کند تا به صورت جدی با ایران مقابله کند. نکته طنز آمیز اینجا است که بزرگ‌ترین متحد اسرائیل-آمریکا- به ایجاد بزرگ‌ترین تهدید برای نابودی آن، کمک کرده است.»

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا با تاکید بر افزایش حمایت نظامی از اسرائیل گفت: «ما باید تسلیحات لازم را برای ایجاد اطمینان از امنیت اسرائیل در اختیار آن‌ها قرار دهیم.»

بوش در رابطه با استراتژی وی در مقابله با داعش گفت: «ما باید با سران قبایل سنی‌مذهب مذاکره کنیم تا مانند داعش ائتلافی را تشکیل بدهیم و به این ترتیب سرزمین‌های از دست رفته را پس بگیریم. باید به صورت مستقیم کرد‌ها را مسلح کنیم. نیروهای مستشاری ما باید به همان‌هایی که در عراق هستند، محدود باشد. ما به یک استراتژی احتیاج داریم تا به هدف نهایی، یعنی نابودی تروریسم و داعش، برسیم.»

کد خبر : ۳۱۹۴۵۷