خبرگزاری کار ایران

کری و نتانیاهو در برلین دیدار کردند

وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی با محوریت بررسی شرایط پرتنش سرزمین‌های اشغالی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هر دو در برلین حضور دارند، امروز -پنجشنبه- برای بررسی شرایط پرتنش اراضی اشغالی، دیدار کردند.

کری و نتانیاهو در حالی دیدار کردند که خشونت‌های رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین در هفته‌های اخیر، جان ده‌ها نفر را گرفته است.

جان کری در جمع خبرنگاران پایان یافتن خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی را خواستار شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که حملات فلسطینی‌ها به واسطه تحریک‌های گروه مقاومت اسلامی (حماس) و «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین، انجام می‌شود.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که دروغ‌های بسیاری در رابطه با این‌که اسرائیل قصد تخریب مسجدالاقصی را داشته یا مردم فلسطین را اعدام می‌کند، توسط محمود عباس گفته می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی قصد تغییر شرایط مسجدالاقصی را نداشته و ترتیبات قبلی در این مکان مقدس برقرار خواهد شد.

جان کری اما به شخص خاصی اشاره نکرد و تنها پایان یافتن تنش‌ها و خشونت‌ها در اراضی اشغالی را از طرف‌های درگیر خواستار شد.

کری گفت که روز گذشته با محمود عباس و «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز گفت‌وگو کرده و هر دوی آنها به وزیر خارجه آمریکا اطمینان داده‌اند که به برقراری آرامش کمک خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با نتانیاهو، با «فرانک والتر استاین‌مایر» همتای آلمانی خود و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار می‌کند. کری سپس به وین سفر می‌کند تا در آنجا با وزرای خارجه روسیه، ترکیه و عربستان، برای بررسی شرایط سوریه دیدار کند.

کد خبر : ۳۱۵۷۱۱