خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر روسیه:

آمریکا موضع خود در قبال همکاری علیه داعش در سوریه را تغییر داده است

مقام‌های روسیه اعلام کردند که آمریکا به‌رغم وعده‌های خود درباره همکاری در جنگ علیه تروریسم، موضع خود را تغییر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه امروز-شنبه- گفت که آمریکا خلاف وعده‌های خود برای همکاری در جنگ علیه تروریسم در سوریه، تغییر موضع داده است.

نخست‌وزیر روسیه گفت که واشنگتن پیشنهاد جنگ مشترک علیه تروریسم در سوریه را ارائه کرد اما، اکنون از به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با مسکو خودداری می‌کند.

مدودف گفت: «واشنگتن به ما می‌گوید که حمله‌های هوایی در مواضع درستی انجام نشده‌اند یا به مواضع اشتباه برخورد کردند. زمانی‌که از آن‌ها پرسشی منطقی درباره مواضعی که باید هدف قرار بگیرند می‌پرسیم، به ما می‌گویند که نمی‌توانیم به شما اطلاعاتی بدهیم. چطور می‌توان این روند را همکاری نامید؟»

وی تصریح کرد: «آمریکایی‌ها برای جنگ با این شیطان (داعش) پیشنهاد همکاری دادند. جواب مثبت دادیم و برای این اقدام آماده هستیم.»

نخست‌وزیر روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هدف روسیه از اقدام‌های نظامی در سوریه جنگ علیه تروریسم است و نه حمایت از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور، گفت: «اهمیتی ندارد چه کسی در راس دولت باشد. تمایلی نداریم که داعش رئیس دولت در سوریه شود. مردم سوریه باید تصمیم بگیرند چه کسی بر این کشور حکومت کند. در حال حاضر اسد را رئیس قانونی و مشروع این کشور در نظر می‌گیریم.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌نتیجه بودن اقدام‌های نظامی آمریکا در جنگ علیه تروریسم در سوریه گفت: «مشخص است که نتیجه فعالیت‌های آمریکا در این منطقه برای جنگ علیه داعش به صورت عملی با صفر برابری می‌کند.»

کد خبر : ۳۱۴۱۱۲