خبرگزاری کار ایران

۱۷۰ فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند

نظامیان اسراییلی بامداد امروز -سه‌شنبه- به منازل سه مجری شهید عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس اشغالی حمله کردند و در دیگر شهرهای کرانه باختری هم درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن بیش از ۱۷۰ فلسطینی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست به محله‌های «الثوری» و «جبل المکبر» در قدس اشغالی حمله کرده و منازل سه مجری شهید عملیات‌های ضد صهیونیستی در قدس را محاصره کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به این منازل و محاصره آن‌ها، ساکنان این منازل را بیرون کردند و به نظر می‌رسد که قصد تخریب آن‌ها در راستای سیاست مجازات دسته‌جمعی اتخاذ شده توسط کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را دارند که دستور تخریب منازل خانواده‌های مجریان عملیات‌های ضدصهیونیستی در قدس را صادر کرده است.

نظامیان صهیونیست همچنین به تعدادی از خودروهای فلسطینی که سعی در انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها را داشتند، حمله کردند و گاز اشک‌آور و گلوله‌های مشقی به سمت آن‌ها شلیک کردند که باعث وارد آمدن خسارت به تعدادی از این خودرو‌ها شد.

در جریان درگیری‌های شدید و گسترده دوشنبه شب گذشته میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری و قدس اشغالی نیز که تا آخرین ساعات بامداد امروز ادامه داشت، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند. سازمان هلال احمر فلسطین آمار مجروحان این درگیری‌ها تا ساعت ۱۰ شامگاه دوشنبه را ۱۷۰ نفر گزارش کرد که هشت نفر از آن‌ها به ضرب گلوله‌های جنگی، ۵۴ نفر به ضرب گلوله‌های مشقی و ۱۰۵ نفر در اثر خفگی ناشی از استنشاق گاز آسیب دیده‌اند.

منابع محلی اعلام کردند که پنج شهروند فلسطینی در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیستی در «بیت فوریک» زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان انتقال داده شدند. ده‌ها نفر از فلسطینیان ساکن اردوگاه «عسکر» نیز با برگزاری راهپیمایی شبانه و آتش زدن لاستیک‌های خودرو‌ها اعتراض خود به تجاوزات نظامیان صهیونیستی را نشان دادند.

در اطراف شهرک «بیت ایل» واقع در شمال «البیره» نیز درگیری‌های شدیدی میان شهروندان فلسطینی و نظامیان صهیونیست درگرفت که منجر به زخمی شدن چندین نفر از جمله «اشیره حقان» پژوهشگر سازمان دیده‌بان حقوق بشر از ناحیه صورت شد و وی برای مداوا به بیمارستان «فلسطین» در رام الله انتقال یافت.

اردوگاه العروب در الخلیل نیز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی بود که با کوکتل مولوتف به یک برج نظامی رژیم صهیونیستی حمله کرده بودند و در نتیجه این حمله آن‌ها، برج نظامی مذکور در ورودی اردوگاه العروب آتش گرفت.

در همین راستا، درگیری‌های شدیدی نیز میان سربازان ارتش صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در روستای «فندق» در شرق قلقیلیه روی داد و صهیونیست‌ها جاده «وادی قانا» در شرق قلقیلیه را بستند و مانع از تردد خودروهای فلسطینیان در آن شدند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست از شهرک‌نشینان در جریان حمله به این روستا حمایت می‌کردند و این مساله باعث شد که اهالی روستای «فندق» و روستای «حجه» در مجاورت آن برای مقابله با صهیونیست‌ها با آن‌ها درگیر شوند.

کد خبر : ۳۱۰۹۲۴