خبرگزاری کار ایران

«ملا اختر منصور» به عنوان رهبر طالبان انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۹۵۰

بر اساس برخی از گزارش‌ها شورای رهبری گروه طالبان، ملا اختر منصور را به عنوان رهبر گروه طالبان منصوب کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ملا اختر منصور تاکنون به عنوان معاون ملا محمد عمر فعالیت داشت.

همچنین گفته شده است که سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی به عنوان یکی از معاونان وی انتخاب شده است. ظاهرا شورای رهبری طالبان بر سر نام معاون دوم منصور به توافق نرسیده‌است.

در همین رابطه گزارش‌ها حاکی از آن است که انتصاب منصور با مخالفت شماری از اعضای بلندپایه گروه طالبان مواجه شده است. بر اساس این گزارش‌ها، شماری انتخاب منصور را «کودتا» خوانده‌اند و از احتمال چنددستگی این گروه صحبت کرده‌اند.

گزارش شده ملا قیوم ذاکر، فرمانده عملیات‌های نظامی طالبان، ملا حبیب‌الله، عضو شورای کویته و طیب آغا، از دستیاران ملا عمر با این انتصاب مخالفت نشان داده‌اند.

گروه طالبان تاکنون به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان اعلام کرده است که دور دوم مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان که قرار بود فردا، - جمعه - در پاکستان برگزار شود، به تعویق افتاده است.

صبح امروز گروه طالبان در اعلامیه‌ای تاکید کرد که از گفت‌وگوهای صلحی که در پاکستان یا چین برگزار می‌شود، اطلاعی ندارد.

روز گذشته، دولت افغانستان مرگ ملا عمر، رهبر گروه طالبان را تایید کرده و اعلام کرد که وی دو سال پیش در پاکستان به شکل مرموزی مرده است.

گفت‌وگوهای صلح رو در رو میان نمایندگان طالبان و هیات دولت افغانستان در هشتم ماه ژوئن در اسلام آباد زیر نظر نمایندگان چین و آمریکا برگزار شد و در آن طرف‌ها برای برگزاری نشست بعدی پس از ماه رمضان توافق کرده بودند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز