خبرگزاری کار ایران

پارلمان ترکیه چهارشنبه نشست اضطراری تشکیل می‌دهد

پارلمان ترکیه، روز چهارشنبه نشستی را برای بررسی عملیات نظامی علیه شورشیان کرد و گروه داعش نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «عصمت یلماز» رئیس پارلمان ترکیه، امروز- دوشنبه- در تماس با چهار حزب مهم سیاسی این کشور، از آنان برای شرکت در نشست روز چهارشنبه دعوت کرد.

ترکیه اخیرا حملات هوایی علیه داعش و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را آغاز کرده که با حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا روبه‌رو شده است. این طرف‌ها گروه پ‌ک‌ک را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

براین اساس، جنگنده‌های ترکیه، جمعه شب برای نخستین بار طی دو و نیم سال گذشته پایگاه‌های گروه پ‌ک‌ک را در شمال عراق بمباران کردند.

«احمد داوود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه نیز اعلام کرد پلیس این کشور 590 نفر از جمله 37 تبعه خارجی مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی در این کشور را بازداشت کرده است.

حملات هوایی جنگنده‌ای ترکیه به دنبال حمله انتحاری بیستم ژوئیه در استان «شانلی اورفا» در جنوب شرق این کشور صورت گرفته است که در آن 32 نفر کشته شدند. مقامات ترکیه گروه تروریستی داعش را مسئول این حمله معرفی کرده‌اند.

به دنبال این انفجار نیز چهار افسر پلیس ترکیه در حملات مختلف کشته شدند که گروه پ‌ک‌ک مسئولیت قتل دست‌کم یکی از این افسران پلیس را به عهده گرفت.

کد خبر : ۲۹۳۲۴۴