خبرگزاری کار ایران

عربستان ادعا کرد ۴۰۰ عضو داعش را بازداشت کرد

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که اعضای یک گروه شورشی وابسته به گروه داعش را دستگیر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، بر اساس اطلاعیه وزرات کشور عربستان سعودی، ۴۳۱ نفر از اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش بازداشت شده‌اند. اکثریت این افراد شهروند عربستان سعودی هستند اما در میان آنها شهروندان کشورهای یمن و سوریه نیز دیده می‌شوند.

این بیانیه تصریح می‌کند که این افراد در نظر داشتند که چندین علمیات «تروریستی» علیه مساجد شیعیان عربستان در جنوب شرقی این کشور انجام دهند. وزارت کشور عربستان می‌افزاید که چند حمله تروریستی این افراد در یک ماه گذشته خنثی شده است.

بنابر این گزارش، یک مسجد متعلق به نیروهای امنیتی در ریاض و مساجد شیعیان در شرق این کشور از جمله هدف‌های مورد نظر تروریست‌ها بوده است. این بیانیه بدون اشاره به جزئیات، از خنثی شدن عملیاتی علیه یک مکان دیپلماتیک نیز خبر می‌دهد.

در میان دستگیر شدگان ۱۴۴ نفر متهم هستند که از طریق شبکه‌های مجازی به حمایت و تبلیغ اعتقادات تروریست‌های داعش و همچنین تلاش برای جذب نیرو، مبادرت کرده‌اند.

گروه تروریستی- تکفیری داعش شیعیان را مرتد می‌دانند و تاکنون چند عملیات تروریستی را در کشورهای کویت و عربستان سعودی علیه مساجد شیعیان انجام داده‌اند که در جریان آنها ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

کد خبر : ۲۹۱۳۱۲