خبرگزاری کار ایران

نشنال ژورنال بررسی کرد:

۱۰ فراز و فرود سخنرانی «هیلاری کلینتون» در کمپین تبلیغاتی

«هیلاری کلینتون» وزیرخارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور شنبه گذشته نخستین سخنرانی خود را در کمپین اصلی تبلیغاتی ایراد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مجله آمریکایی «نشنال ژورنال»، ۱۰ مورد برای حمایت یا عدم حمایت از هیلاری کلینتون در سخنرانی وی در کمپین اصلی تبلیغاتی منتشر شده است:

۱.کلینتون فهرست بلندبالایی از سیاست داخلی برای بهبود وضعیت اقتصادی شهروندان آمریکایی از جمله حمایت از کودکان، پیش‌دبستانی‌ها، برابری حقوق دریافتی و حداقل دستمزدها ارائه کرد و به نظر می‌رسد کلینتون تمایل بیشتری به یکسان‌سازی ایالت‌ها دارد.

هیلاری کلینتون کمپین تبلیغاتی

۲. پس از «جورج دابلیو بوش» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۰۰ و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در سال ۲۰۰۸ به نظر می‌رسد کلینتون باید بیشتر مراقب وعده‌هایی که احتمالا از پس انجام آن‌ها برنمی‌آید، باشد. نظرسنجی‌ها مشخص کرده‌اند که اعتماد شهروندان آمریکایی در سیاست، دولت و هر دو حزب اصلی این کشور کاهش یافته است. اکثر آمریکایی‌ها بر این باور هستند که یکسان‌سازی ایالت‌ها ایده خوبی نیست.

۳.کلینتون با لحنی پراحساس درباره «دوروثی رودهام» مادر خود که جرات و اعتماد به نفس ایستادگی در برابر موانع زندگی و دست‌یابی به هدف موردنظر از جمله ریاست‌جمهوری آمریکا را در این مسیر به وی داده بود، صحبت کرد. شماری از نزدیکان کلینتون بر این باور هستند وی تصمیم دارد با روایت داستان خود بار دیگر اعتماد آمریکایی‌ها را نسبت به خود جلب کند.

هیلاری کلینتون

۴.هیچ سخنرانی یا کنفرانس خبری نمی‌تواند آسیبی را که نقض قانون عدم استفاده از رایانه‌های کاخ سفید برای پست‌های الکترونیکی شخصی و کاری و همین‌طور اعطای کمک‌های مالی خارجی به «بنیاد کلینتون» به محبوبیت وی وارد کرده‌اند، جبران کند. شاید راه چاره استفاده از یک ایمیل شخصی معمولی و بازگرداندن کمک‌های مالی خارجی باشد.

۵.کلینتون به مساله بحث‌برانگیز «جریان پوپولیسم» اشاره کرد و گفت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلفی به راحتی پول‌های کلانی به دست می‌آورند، در حالی‌که اکثر شهروندان معمولی کشور به سختی می‌توانند هزینه‌های خود را بپردازند. وی به مدیران شرکت «هج» اشاره کرد که درآمد سالانه آن‌ها برابر درآمد کل تمام معلمان مهدکودک در آمریکا است.

هیلاری کلینتون

۶.کلینتون درباره «قانون‌شکنان» سخنرانی کرد اما، به نقض قوانین کاخ سفید در استفاده از ایمیل شخصی و همین‌طور بنیاد کلینتون اشاره‌ای نکرد.

۷.کلینتون به صورت غیرمستقیم از سیاست «باراک اوباما» و متحدان وی در حل «مشکلات ساختاری دولت» و همین‌طور حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای اتحاد ملت انتقاد کرد. وی گفت باید با همکاری دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و گروه‌های مستقل امور مهم را به انجام رساند.

هیلاری کلینتون

۸.وزیرخارجه سابق آمریکا از وضعیت نابسامان فعلی در زمینه‌های قوانین مالی، بهداشت و سلامت، سقط جنین و مهاجرت انتقاد کرد. شماری از تحلیلگران بر این باور هستند اشاره به چنین مسائلی توسط کلینتون در حال حاضر انتخاب درستی نبوده است.

۹.کلینتون خود را به عنوان یک مبارز زندگی و فردی که برای احقاق حقوق زنان، کودکان، وضعیت بهداشت و سلامتی تلاش می‌کند، معرفی کرد. وی گفت: «از مادر خود یاد گرفتم که هرکس نیاز به یک فرصت و یک قهرمان دارد.»

۱۰.کلینتون هیچ اشاره‌ای به طرح‌های رد شده توسط اعضای حزب دموکرات آمریکا نکرد؛ طرح‌هایی که کلینتون یک بار نام آن‌ها را «استاندارد طلایی» گذاشت و همچنان در حال بررسی و برانگیختن بحث‌های مختلف هستند.

کد خبر : ۲۸۳۷۹۰