خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند

«آخرین تلاش» اسرائیل برای تاثیر گذاشتن در مذاکرات هسته‌ای ایران

روزنامه‌های چاپ رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیئت اسرائیلی به عنوان «آخرین تلاش» برای اثرگذاری بر توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، دوشنبه ٖآینده به واشنگتن خواهد رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از هاآرتص، دو هفته مانده به پایان ضرب‌الاجل توافق نهایی هسته‌ای در مذاکرات میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵، هیئت اسرائیلی به عنوان «آخرین تلاش» برای اثرگذاری بر توافق نهایی هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، از روز دوشنبه  مذاکرات با مقامات آمریکایی را در واشنگتن آغاز می‌کند.

بر اساس این گزارش، شخصیت‌هایی از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل متشکل از مهره‌های ارتش و نهادهای امنیتی و نیز وزارت خارجه اسرائیل که امور ایران را پیگیری کرده‌اند، همراه با کارشناسان هسته‌ای در این هیئت اعزامی به واشنگتن مشارکت دارند.

براین اساس، هیئت اسرائیلی به ریاست «یوسی کهن» مشاور امنیت داخلی اسرائیل از جمله با «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، «راه‌های فرار» ایران و «نقاط ضعف» توافق برای مقامات آمریکا تشریح، و خواسته‌های اسرائیل در این زمینه که باید یک «توافق محکم» بدست آید، ارائه خواهد شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته مدعی شده بود که اگر توافق نهایی هسته‌ای با ایران بر اساس «تفاهم لوزان» تنظیم شود، به ایران امکان می‌دهد که «اورانیوم غنی شده کافی برای تولید چند بمب اتمی» داشته باشد.

 

کد خبر : ۲۸۳۵۰۳