خبرگزاری کار ایران

با محکوم کردن درخواست‌ها برای الحاق جولان به اراضی اشغالی

اتحادیه عرب: جولان متعلق به ملت سوریه است

اتحادیه عرب اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی را که خواستار به رسمیت شناخته شدن الحاق بلندی‌های جولان به اراضی اشغالی شده است، محکوم و تأکید کرد جولان از سپیده‌دم تاریخ به ملت سوریه تعلق دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای، اتحادیه عرب اظهارات «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش اسرائیل که از جامعه بین‌المللی خواست الحاق بلندی‌های جولان اشغالی به اسرائیل به رسمیت بشناسد، محکوم کرد.

«محمد صبیح» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی عربی اشغالی اظهارات بنت را «نژادپرستانه» توصیف کرد که می‌تواند به تشدید نزاع و بی‌ثباتی در خاورمیانه منتهی شود.

وی افزود اظهارات بنت نوعی زیاده‌روی و بی‌مسئولیتی است و آشکار کننده نژادپرستی دولت راستگرا است که به حقوق بین‌المللی اهمیت نمی‌دهد.

معاون دبیر کل اتحادیه عرب همچنین درباره پیامدهای وخیم عملی شدن این اظهارات هشدار داد و تصریح کرد آنچه بنت، رئیس حزب (البیت یهودی) درباره الحاق جولان مطرح کرد نشانه خطرناک بودن رویکرد این دولت نژادپرست است که سبب افزایش نزاع و هرج و مرج در خاورمیانه می‌شود.

وی تاکید کرد جولان سرزمین عربی اشغال شده است و از سپیده‌دم تاریخ به ملت سوریه تعلق دارد و جامعه جهانی باید قاطعانه با چنین اظهارات غیر مسئولانه‌ای برخورد کند.

طبق این گزارش، وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در پانزدهمین کنفرانس سالانه هرتزلیا با فاش کردن خیال‌پردازی‌های جدید صهیونیست‌ها برای بلندی‌های جولان سوریه، اعلام کرد هدف ما این است که تا ۵ سال آینده یک‌صد هزار یهودی در بلندی‌های جولان ساکن شوند.

 

کد خبر : ۲۸۲۸۴۱