خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات علیه تبعیض‌نژادی در تگزاس

صدها شهروند ایالت تگزاس در اعتراض به خشونت ماموران پلیس این ایالت در بررسی یک فراخوان پلیسی دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از فاکس‌نیوز، صدها نفر از ساکنان شهر «مک‌کینی» در ایالت تگزاس آمریکا در اعتراض به خشونت «کورپورال دیوید اریک» مامور پلیس سفیدپوست که به دنبال فراخوان اداره پلیس و عزیمت به منطقه موردنظر با یک دختر ۱۴ ساله سیاه‌پوست رفتار خشونت‌آمیزی داشته است، به خیابان‌ها آمدند.

مسئولان پلیس مک‌کینی در بیانیه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کردند که فراخوان تماس برای شماری افراد دعوت نشده به یک مهمانی بوده است که حاضر به ترک محل نشدند. در اثر مقاومت این افراد در برابر ترک محل برگزاری مهمانی، درگیری صورت گرفت و سپس ماموران پلیس بیشتری به محل فراخوانده شدند.

تظاهرکنندگان خواستار اخراج و پیگیری قضایی ماموران پلیسی شدند که هم‌زمان با آغاز درگیری و دستگیری افراد حاضر در مهمانی، از کلمات نژادپرستانه استفاده کردند.

«داجریا بکتون» دختری است که حین بازداشت مورد ضرب‌و‌شتم ماموران پلیس آمریکا قرار گرفته است.

وی اعلام کرد که اخراج ماموران پلیس کافی به نظر نمی‌رسد.

شهروندان آمریکایی در ده‌ها ایالت آمریکا در سال گذشته و جاری میلادی تظاهرات گسترده‌ای را علیه خشونت ماموران پلیس این کشور و اقدام‌های نهادهای قضایی با رویکرد تبعیض‌نژادگرایانه برگزار کردند.

کد خبر : ۲۸۲۶۰۰