خبرگزاری کار ایران

آمریکا مذکره با جنبش «انصارالله» را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دیپلمات‌های ارشد این کشور، هفته گذشته با نمایندگان گروه یمنی انصارالله در پایتخت عمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که دیپلمات‌های ارشد آمریکایی، هفته گذشته در «مسقط» پایتخت عمان با نمایندگان انصارالله یمن دیدار کردند.

هارف تصریح کرد که طرفین در این دیدار درخصوص آزادی گروگان‌های آمریکایی در یمن و راهکار سیاسی برای بحران این کشور گفت‌وگو کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «این نشست‌ها به طور کلی بخشی از مشارکت گسترده آمریکا با عناصری در طیف‌های سیاسی یمن است و واشنگتن از این نشست‌ها برای تثبیت دیدگاه خود مبنی بر اینکه راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران یمن است و همه طرف‌ها از جمله حوثی‌ها باید برای مشارکت در روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متعهد باشند، استفاده می‌کند.»

در همین حال، یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «عکاظ» مدعی شد که «حوثی‌ها در رایزنی‌هایشان با آمریکایی‌ها در مسقط، توقف حملات هوایی و تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم یمن را خواستار شده‌اند.»

کد خبر : ۲۸۱۳۷۹