خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

در مرحله بعدی «بسیج عمومی» اعلام می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۸۲۵

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان این‌که شرایط منطقه به گونه‌ای وخیم شده و میزان حملات تکفیری‌ها افزایش یافته است، تأکید کرد که در مرحله بعدی بسیج عمومی اعلام می‌کنیم و هر جا لازم باشد وارد نبرد خواهیم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان، دیروز –جمعه- در سخنانی که به صورت ویدئو کنرانس به مناسبت روز «جانبازان مقاومت»‏ برگزار شد، گفت: «خطری که ما را تهدید می‌کند خطر موجودیت مشابه سال ۱۹۸۲ است.»

سید حسن نصرالله با اشاره به امکان «اعلام بسیج عمومی علیه تکفیری‌ها»، از مرحله جدیدی برای مبارزه با تررویسم تکفیری سخن گفت و عنوان کرد: «مرحله جدیدی آغاز خواهد شد که یاس و ناامیدی در آن جایی ندارد و در این مرحله تمام قوا و امکانات‌مان را برای رویارویی با تکفیری‌ها به‌ کار می‌بندیم.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «ما در هر مکانی بدون هیچ ترسی خواهیم جنگید، ما با چشم‌های باز خواهیم جنگید و کسانی که از گزینه‌های ما ناراضی هستند، آنچه را که مطلوب می‌بینند، انجام دهند.»

وی گفت: «به توهین‌ها به دستاوردهای‌مان در نبردها اهمیتی نمی‌دهیم در حالی‌که برخی نیز این دستاوردها را انکار می‌کنند. اگر همه شهرها سقوط کنند، این موضوع اراده ما را از بین نمی‌برد. ما باید روحیه‌مان را همچنان بالا نگه‌داریم.»

نصرالله گفت: «خداوند این جنگ را برای ما مقدر کرده است همانگونه که پیش از ما جنگ خیبر و بدر بر پیامبر اسلام مقدر شده بود.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر در حلب، حمص و دمشق نجنگیدیم، در بعلبک، الهرمل و الغازیه و دیگر مناطق خواهیم جنگید.»

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش گفت: مقاومت با سه گزینه رو‌به‌رو است؛ گزینه نخست این است که بیش از چهار سال گذشته وارد میدان نبرد شویم. گزینه دوم این است که مردان آن برای کشته شدن و زنان و کودکانش نیز برای اسارت آماده شوند. سومین گزینه نیز این است که با خواری و خفت و از نکبت و شکستی به نکبت و شکستی دیگر در کشورهای جهان آواره شویم.»

سید حسن نصرالله تأکید کرد: «اگر در این جنگ سه چهارم از ما به شهادت برسند، بقیه نیز با کرامت و عزت زندگی خواهند کرد و این بهترین گزینه است و البته به خواست خدواند این تعداد از ما به شهادت نخواهند رسید، ولی وضعیت فعلی فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های زیادی را می‌طلبد چرا که حجم حملات بالا رفته و اختلافات بین عربستان سعودی، قطر و ترکیه پایان یافته است و ائتلاف آنها علیه ما آماده شده است.»

وی تأکید کرد: «اگر اراده خود را بالا ببریم و به اندازه مسئولیت خود عمل کنیم، حتی بزرگ‌ترین دشمن خود را شکست خواهیم داد. هر کسی که جز این سخن را بگوید، نادان، کور و احمق است.»

دبیر کل حزب‌الله افرادی که آنها را «اتباع سفارت آمریکا» خواند، «خائن، مزدور و احمق» توصیف کرد و گفت: «کسی نمی‌تواند عقیده ما را تغییر دهد. ما از امروز به بعد ساکت نخواهیم نشست و با احدی مدارا نخواهیم کرد. این جنگ وجودی و بلکه جنگ ناموس و جنگ دین است و دین ما هیچ ارتباطی با این تکفیری‌ها ندارد.»

نصرالله در پایان سخنانش گفت: «اکنون زمان بسیج شدن است. همه می‌توانند شرکت کنند حتی با زبان خود. هر کسی که در میان مردم اعتباری دارد، باید در این امر مشارکت کند. علما باید سخن بگویند. هر کسی که فرزند شهید دارد باید سخن بگوید. ما در مرحله بعدی بسیج عمومی را به همه افراد اعلام می‌کنیم. این را می‌گویم که ممکن است در هر جایی وارد جنگ شویم. از امروز در برابر احدی ساکت نخواهیم نشست. هر کسی که علیه ما سخنی بگوید، در چشمانش خیره می‌شویم و می‌گوییم تو خائن هستی.»

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز