خبرگزاری کار ایران

استقرار تانک‌های ارتش عراق اطراف «الرمادی»

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۳۲۰

تانک‌ها و توپخانه‌های ارتش عراق از روز گذشته- سه‌شنبه- اطراف شهر الرمادی در استان الانبار مستقر شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  نیروهای امنیتی عراق، برای جلوگیری از حمله گروه تروریستی «داعش» و آماده شدن به منظور آزادسازی شهر الرمادی، تانک‌ها و توپخانه‌های خود را در اطراف این شهر مستقر کردند.

تحلیلگران معتقدند که سقوط الرمادی تاکید کننده شکست راهبردی آمریکا در عراق است؛ چرا که بنا بر اعلام منابع عراقی، پیش از سقوط الرمادی، کنترل این شهر به دست آن دسته از نیروهای عراقی بود که توسط مستشاران نظامی آمریکایی در حال آموزش دیدن بودند.

با افزایش فشارها برای استرداد شهر الرمادی، مسئولان دولت محلی الانبار از ساکنان الرمادی خواستند برای آزادسازی این شهر، از نیروهای پلیس و ارتش این کشور پشتیبانی کنند.

همچنین بنا به دستور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیروهای «بسیج مردمی» (الحشد الشعبی) در این عملیات آزادسازی مشارکت خواهند داشت.

از دوشنبه گذشته شمار زیادی از نیروهای بسیج مردمی برای انجام این عملیات به استان الانبار عازم شده‌اند. امید می‌رود حضور این نیروها جنگ علیه داعش را به نفع ارتش عراق رقم بزند.

در همین راستا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از عملیات نیروی زمینی چند قومیتی در عراق در تلاش برای آزادسازی شهر الرمادی از اشغال گروه داعش، حمایت خواهد کرد.

ارنست افزود که ضروری است این نیروها تحت کنترل و فرماندهی دولت عراق باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز