خبرگزاری کار ایران

مدارک اسنودن فریبکاری آمریکا در قتل بن‌لادن را تایید کرد

مدارک تازه منتشر شده توسط کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا سخنان «سیمور هرش» روزنامه‌نگار آمریکایی مبنی بر دروغ‌های مقام‌های این کشور درباره کشته شدن رهبر القاعده را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «کورا کوریر»، «اندرو فیشمن» و «مارگوت ویلیامز» خبرنگاران و محققان آمریکایی اعلام کردند که «ادوارد اسنودن» کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مدارکی را ارائه می‌دهد که به‌گونه‌ای افشاگری‌های هرش درباره دروغ‌های «باراک اوباما» در روند شناسایی و کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر سابق القاعده را تایید می‌کند.

اسامه بن لادن

سه خبرنگار آمریکایی نوشتند: «مدارک ارائه شده توسط اسنودن به طور مستقیم شواهد سازمان‌های اطلاعاتی را در آن زمان ارائه می‌دهد. این اسناد که از رایانه‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت رفته‌اند، تنها گوشه‌ای از اقدا‌های تحت کنترل سیا را در یافتن بن لادن مشخص می‌کنند.»

خبرنگاران آمریکایی همچنین تاکید کردند که اسناد ارائه شده توسط اسنودن مشخص می‌کند که آژانس اطلاعات ملی آمریکا برای توجیه بودجه‌های کلان دریافتی خود تلاش کرده است روند عملیات قتل بن لادن را اغراق‌آمیز جلوه دهد.

هرش در گزارش خود اوباما را متهم می‌کند که از کشته شدن بن‌لادن برای افزایش اعتبار خود سوءاستفاده کرده است.

وی همچنین در گزارش خود تصریح می‌کند که نیروهای ارتش و دستگاه‌های جاسوسی آمریکا مجبور شدند بنا بر خواسته اوباما وقایع حمله سال ۲۰۱۱ میلادی را روایت کنند.

کد خبر : ۲۷۸۲۷۷