خبرگزاری کار ایران

روزنامه‌نگار آمریکایی در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگاه قضایی آمریکا از پایه فاسد است

فعال سیاسی و روزنامه‌نگار آمریکایی گفت که فساد در دستگاه قضایی آمریکا ریشه‌دار است و بالتیمور نیز به سرنوشت فرگوسن دچار شده و به دست فراموشی سپرده می‌شود.

«استفن لندمن» نویسنده، ستون‌نویس، فعال سیاسی و مجری برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی در آمریکا است.

وی در حال حاضر برای شماری از پایگاه‌های خبری و اینترنتی مطلب می‌نویسد و از سال ۲۰۰۷ در برنامه رادیویی «ساعت خبر» آمریکا مجری‌گری می‌کند.

وی که مدرک علمی خود را از دانشگاه‌های «هاروارد» و «وارتون» آمریکا گرفته و تکمیل کرده است، بیشتر زمان خود را به مطالعه و نوشتن مقاله درباره مسائل روز جهان از جمله جنگ و صلح، امپریالیسم آمریکایی و دیگر مسائل سیاسی و اجتماعی اختصاص می‌دهد.

لندمن بر این باور است که حوادث شهر بالتیمور تنها در این شهر نیست. بلکه این حوادث نمونه کوچکی از مسائل بغرنجی است که در تمام ایالت‌های آمریکا رخ می‌دهد.

وی اشاره می‌کند که دستگاه قضایی آمریکا از پایه فاسد است و این فساد در تمام بخش‌های آن منتشر شده است.

مجری برنامه‌های خبری رادیویی آمریکا تاکید کرد که یک نظام فاسد قضایی نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و این فساد با روی کار آمدن حزب جمهوری‌خواه در نهادهای قانون‌گذاری آمریکا تشدید شده است.

وی تصریح کرد که سیاه‌پوستان در آمریکا هنوز پذیرفته نشده‌اند و این مساله‌ای است که باعث می‌شود حادثه بالتیمور و فرگوسن هر چند وقت یک بار تکرار شود.

تحلیلگر سیاسی آمریکایی همچنین تاکید کرد آمریکایی‌ها شاید به دلیل سیاه‌پوست بودن «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور انتظار داشتند حمایت بیشتری از خانواده‌های مقتولان سیاه‌پوست آمریکایی در دستیابی به اجرای عدالت انجام شود، اما واقعیت این است که اوباما مانند «موم» در دستان افراد قدرتمند قرار دارد و آن‌ها وی را به هر شکلی که بخواهند در می‌آورند.

وی افزود که اوباما مانند یک شیرینی است که در ظاهر برای همگان خوشایند است، اما در باطن چندان با مردم آمریکا و خواسته‌های آن‌ها همراه نیست و تنها تلاش می‌کند خود را در راستای منافع عمومی نشان دهد، اما تمام این اقدام‌ها تنها یک فریب‌کاری است.

لندمن همچنین با اشاره به سفر اخیر «لورتا لینچ» دادستان کل جدید آمریکا به بالتیمور گفت که وی هیچ تفاوتی با «اریک هولدر» دادستان کل سابق ندارد. افراد جایگزین می‌شوند، اما سیاست آمریکایی، خشونت‌ها علیه سیاه‌پوستان و اقدام‌ها با رویکرد تبعیض نژادی همچنان ادامه دارد.

لورتا‌ ای لینچ دادستان کل آمریکا

دادستان کل جدید آمریکا ادعا کرده است که تحقیقاتی را در حوزه اداری پلیس بالتیمور صورت می‌دهد و تلاش می‌کند نیروهای پلیس بهتری را با سطح آموزش بالا‌تر به کار گیرد اما، لندمن با بیان اینکه تمام ادعاهای لینچ تنها یک فریب‌کاری برای آرام نگاه داشتن وضعیت در شهر بالتیمور است، گفت که به احتمال زیاد بالتیمور نیز به سرنوشت فرگوسن دچار و به دست فراموشی سپرده می‌شود.

«فردی‌ گری» ۲۵ ساله که در جریان دستگیری توسط ماموران پلیس مورد ضرب‌وشتم قرار گرفت، از ناحیه ستون‌فقرات به شدت آسیب دید و در مدت ۳۰ دقیقه‌ای که در خودروی ون پلیس آمریکا حضور داشت بار‌ها درخواست کمک پزشکی کرد، اما به خواسته وی توجهی نشد.

وی تنها یک هفته پس از دستگیری به کما رفت و در بیمارستان جان باخت.

اوباما با «مجرم» خواندن معترضان در بالتیمور، گفت که این آشوبگران تنها به دنبال سرقت و دزدی از فروشگاه‌ها و ایجاد اغتشاش هستند.

اوباما کاخ سفید

وی افزود که برای آشوب‌های بالتیمور هیچ‌گونه عذر و بهانه‌ای وجود ندارد، زیرا ‌بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند و با سوزاندن خودرو‌ها و دزدی از فروشگاه‌ها وضعیت را در جامعه خود وخیم‌تر می‌کنند.

کد خبر : ۲۷۷۱۳۸