خبرگزاری کار ایران

استقبال رژیم صهیونیستی از توافق کنگره و کاخ سفید درباره تفاهم با ایران

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۴۸۴

مقام‌های اسرائیلی رضایت خود را از توافق کاخ‌ سفید و کنگره بر سر تفاهم هسته‌ای با ایران ابراز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، مقام‌های رژیم صهیونیستی از توافق کنگره و کاخ‌ سفید بر سر تفاهم هسته‌ای با ایران ابراز رضایت کردند.

 «یووال اشتاینیتز» وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی گفت: «به طور حتم از توافق کنگره و کاخ‌ سفید بر سر تفاهم هسته‌ای با ایران خوشحال هستیم. نخست‌وزیر اسرائیل برای تایید لایحه و با توجه به سخنرانی در کنگره آمریکا بسیار قاطع بود، زیرا این لایحه یک عامل مهم برای جلوگیری از یک توافق بد به شمار می‌آید، یا دست‌کم آن را به یک توافق منطقی‌تر تبدیل می‌کند.»

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید نیز با اعلام این‌که احتمال می‌رود رییس‌جمهوری آمریکا نسخه تجدیدنظر شده طرح سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات را امضا کند، گفت که به نظر می‌رسد اوباما تفاهم بر سر این طرح را خواهد پذیرفت.

وی افزود «برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی سنا تصریح کرده‌ایم که اوباما تمایل دارد طرح پیشنهادی این کمیته را امضا کند».

بر اساس این طرح، دوره بررسی توافق نهایی هسته‌ای با ایران در کنگره آمریکا از ۶۰ روز به ۵۲ روز کاهش خواهد یافت که ۳۰ روز از این زمان به بررسی توافق احتمالی با ایران در کنگره اختصاص خواهد داشت و ۱۰ روز نیز برای اعلام موضع رییس‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

چنانچه اوباما این مصوبه را وتو کند، مجلس سنا و نمایندگان ۱۲ روز دیگر فرصت خواهند داشت که در این زمینه رای‌گیری مجدد داشته باشند.

انتظار می‌رود این طرح طی روزهای آینده در صحن اصلی سنا به رای گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز