خبرگزاری کار ایران

برای بررسی درگیری‌های منطقه‌ای‌ و بین‌المللی؛

وزرای خارجه چین و روسیه دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۰۰۰

وزرای خارجه چین و روسیه راه‌های دستیابی به صلح و پایان دادن به درگیری‌های فعلی در سطح بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه و «وانگ یی» همتای چینی وی برای بررسی راه‌های پایان دادن به درگیری‌ها در سطح منطقه و جهان گفت‌و‌گو کردند.

لاوروف با اشاره به درگیری‌های فعلی در شرق اوکراین، سوریه و یمن گفت که تنها راه پایان دادن به این درگیری‌ها، مذاکره است.

وی در ادامه تاکید کرد که تهاجم ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن باید هر چه زود‌تر متوقف شده و طرف‌های درگیر پای میز مذاکره بیایند.

لاوروف اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که عربستان سعودی و ائتلاف «طوفان اراده» نخست به یمن حمله کردند و سپس تلاش کردند اقدام خود را در سازمان ملل توجیه کنند و این امر نشانگر آن است که تهاجم عربستان سعودی به یمن بدون دلیل قانونی انجام شده است.

وزیرخارجه روسیه گفت که مسکو و پکن بر اهمیت برگزاری مذاکرات میان دو کره اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه چین نیز تاکید کرد که روسیه و چین از صلح و ثبات در منطقه و در سطح بین‌الملل حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه چین اخیرا از طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی درخواست کرد تا شرایط ازسرگیری این مذاکرات را فراهم کنند.

روسای جمهوری روسیه و چین وعده داده‌اند که مبادله تجاری میان دو کشور از مبلغی حدود ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱۰۰ میلیارد دلار در سال جاری میلادی برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز