خبرگزاری کار ایران

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا:

ارسال نامه به ایران یک اقدام احمقانه بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۷۴۶

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا اعتراف کردند که ارسال نامه درباره مساله هسته‌ای ایران یک اقدام احمقانه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی بیست، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا اعتراف کردند که ارسال نامه به ایران درباره مساله هسته‌ای کشورمان که توسط ۴۷ نفر از اعضای کنگره آمریکا امضا شده بود، یک اقدام احمقانه بوده است.

برخی از جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با اشاره به ابعاد گسترده نامه ۴۷ جمهوری‌خواه این کشور به ایران، نارضایتی خود را از این اقدام اعلام کردند.

هفت سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از جمله «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا از امضای نامه ارسالی به ایران خودداری کردند.

کورکر گفت که نامه ارسالی به ایران اقدام شایسته و مناسب وضعیت فعلی نیست.

وی تصریح کرد: «گمان نمی‌کنم که نامه ۴۷ سناتور جمهوری‌خواه به ایران نشان‌دهنده اقدام‌های این کنگره در قبال ایران بوده باشد و به همین ترتیب ما را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند. به نظر من ارسال نامه به هیچ عنوان کار درستی نبود.»

 «جف فلیک» سناتور ایالت آریزونا و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفت که ارسال نامه ۴۷ سناتور این کشور به ایران باعث ایجاد دشمنی میان کنگره و کاخ‌سفید درباره مساله هسته‌ای ایران شده است.

 «سوزان کالینز» سناتور ایالت «مین» که از جمله سناتورهایی بود که نامه را امضا نکرد، گفت که به نظر وی نامه هیچ ارزش خاصی در بر نداشت.

۴۷ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نامه‌ای را امضا کردند که توسط سناتور تازه‌کار ایالت آرکانزاس به نام «جان کاتن» نوشته شده که بیش از دو سال از حضور وی در مجلس سنای آمریکا نمی‌گذرد. از سناتورهایی که این نامه را امضا کردند، می‌توان «مارکو روبیو» و «تد کروز» اشاره کرد که آن‌ها نیز نخستین حضور خود در سنا را تجربه می‌کنند.

در این نامه آمده است که  در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای، ‌ رئیس‌جمهوری جدید آمریکا می‌تواند آن را نقض کرده و اوضاع به قبل باز می‌گردد. این سناتور آمریکایی در بخش دیگری از این نامه  توافق احتمالی را توافق با رئیس‌جمهوری آمریکا دانسته و پایدار بودن آن را منوط به تصویب کنگره  دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز