خبرگزاری کار ایران

با محوریت تعیین سرنوشت شهروندان ربوده شده؛

مذاکرات ژاپن و کره‌شمالی دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۱۲۶

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند که مذاکره بر سر مشخص‌شدن سرنوشت شهروندان ربوده شده این کشور توسط نیروهای نظامی کره‌شمالی ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه ژاپنی «نیکی» امروز-شنبه- از ادامه مذاکره بر سر تعیین سرنوشت شماری شهروند ربوده شده این کشور توسط نیروهای کره‌شمالی در چند روز آینده خبر داد.

مقام‌های دیپلماتیک توکیو و پیونگ‌یانگ طی گفت‌و‌گوهایی غیر رسمی در اواخر ماه گذشته میلادی، توافق خود را برای برگزاری دیدارهایی درباره ادامه تحقیقات و جست‌وجوی شهروندان ربوده‌شده ژاپنی در نزدیکی مرزهای کره‌شمالی اعلام کردند.

قرار است مقام‌های پیونگ‌یانگ و توکیو در اواخر مارس یا اوایل آوریل دیدار کنند.

کره‌شمالی در سال ۲۰۰۲ میلادی ربودن ۱۳ شهروند ژاپنی به منظور آموزش زبان و فرهنگ این کشور به جاسوسان خود را تایید کرد و پنج نفر از آن‌ها به همراه خانواده‌های خود به توکیو بازگردانده شدند.

مقام‌های کره‌شمالی وعده دادند که در سال ۲۰۰۸ میلادی بار دیگر مذاکرات را از سر می‌گیرند، اما این دیدار‌ها هیچ‌گاه برگزار نشد.

مقام‌های ژاپن ادعا می‌کنند که طی دهه ۸۰ میلادی کره‌شمالی اقدام به ربودن ۱۷ شهروند این کشور کرده است، اما یک موسسه تحقیقاتی پلیسی این کشور ادعا کرده است که شمار ربوده‌شدگان بسیار بیشتر از این تعداد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز