خبرگزاری کار ایران

در پی کشته شدن شهروند آمریکایی - مکزیکی توسط پلیس؛

هزاران نفر در واشنگتن تظاهرات کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۸۱

هزاران شهروند آمریکایی در اعتراض به کشته شدن «آنتونیو زامبرانو مونتس» شهروند مکزیکی - آمریکایی توسط ماموران پلیس آمریکا در پارک «بولونتاریو» شهر «پاسکو» واقع در ایالت واشنگتن دست به راهپیمایی گسترده زدند.

هزاران نفر در پایتخت آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک شهروند آمریکایی - مکزیکی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از تله‌سور، هزاران شهروند آمریکایی در اعتراض به کشته شدن «آنتونیو زامبرانو مونتس» شهروند مکزیکی - آمریکایی توسط ماموران پلیس آمریکا در پارک «بولونتاریو» شهر «پاسکو» واقع در ایالت واشنگتن دست به راهپیمایی گسترده زدند.

راهپیمایان در حالی که شعار «عدالت می‌خواهیم» و «به پا‌هایم شلیک کنید اما مرا نکشید» سر می‌دادند، خواستار پیگیری قضایی مسئولان قتل زامبرانو شدند.

مسئولان پلیس پاسکو اعلام کردند که زامبرانو ۳۵ ساله به سمت ماموران پلیس و خودروی آن‌ها سنگ پرتاب کرده و سپس اقدام به فرار کرده است.

در ویدئویی که در شبکه اجتماعی یوتیوب منتشر شده است، دیده می‌شود که سه مامور آمریکایی شهر پاسکو پس از تعقیب در خیابان با شلیک گلوله وی را به قتل می‌رسانند.

خانواده زامبرانو از مقام‌های قضایی شهر پاسکو درخواست ۲۵ میلیون دلار غرامت کرده‌اند.

شهروندان آمریکایی اعتراض‌های مشابهی را در روز چهارشنبه گذشته نیز برگزار کردند.

پاسکو شهری با ۶۸ هزار نفر جمعیت است که بیشتر ساکنان آن‌را اسپانیایی‌زبان‌ها تشکیل می‌دهند.

مسئولان روزنامه «رفرما» اعلام کردند که در شش ماه اخیر چهار مورد خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکایی صورت گرفته است که در هیچ‌کدام از آن‌ها ماموران پلیس به اعمال خشونت متهم نشده‌اند.

ماموران پلیس شهر «فرگوسن» در ایالت «میسوری» در نهم آگوست گذشته جوان سیاه‌پوست ۱۸ ساله‌ و غیرمسلحی را به قتل رساندند.

آمریکا اخیرا شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای علیه خشونت پلیس در این کشور بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز