خبرگزاری کار ایران

تظاهرات هواداران و مخالفان رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۳۲

در سالروز اعتراض‌های مخالفان در سال ۲۰۱۴ و کشته شدن ۴۳ نفر، مخالفان دولت در کاراکس و شهر «سان کریستوبال» تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند و با پلیس درگیر شدند.

هواداران و مخالفان «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در سالروز اعتراض‌های مخالفان در سال ۲۰۱۴ و کشته شدن ۴۳ نفر، مخالفان دولت در کاراکاس و شهر «سان کریستوبال» تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند و با پلیس درگیر شدند.

شاهدان عینی گفتند که مخالفان دولت در شهر سان کریستوبال با نیروهای گارد و پلیس ضد شورش به شدت درگیر شدند.

این شاهدان عینی افزودند که نیروهای گارد ملی و پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و معترضان نیز به سمت آن‌ها سنگ و بمب‌های آتش زا پرتاب کردند.

شاهدان تصریح کردند که در درگیری معترضان و نیروهای امنیتی پنج نیروی امنیتی و سه معترض زخمی شده و چهار دانشجو نیز بازداشت شدند.

در کاراکاس نیز نیروهای امنیتی ونزوئلا صد‌ها دانشجوی معترض را که قصد داشتند طی یک تظاهرات بدون مجوز به سمت یک کلیسا بروند و مراسم بزرگداشت قربانیان سال ۲۰۱۴ را برگزار کنند، به محاصره خود درآوردند.

در پی این اقدام پلیس، مراسم مختصری برای قربانیان خارج از این کلیسا و با حضور یک کشیش برگزار شد.

در مقابل، هزاران نفر از هواداران مادور نیز در پایتخت تظاهرات برگزار کردند.

در همین حال، بسیاری از ساکنان کاراکاس از بیم وقوع درگیری‌هایی نظیر درگیری‌های سال گذشته در خانه‌های خود ماندند.

بنابر این گزارش، هزاران نفر از مخالفان مادورو در سال ۲۰۱۴ به مدت چهار ماه به خیابان ریختند و خواستار استعفای وی از قدرت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز