خبرگزاری کار ایران

شناسایی قاتل یاسر عرفات

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۹۷

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که کمیته ویژه تحقیق درباره قتل یاسر عرفات، قاتل این رهبر فلسطینی را شناسایی کرده است و برای اطمینان از نتایج تحقیقات به عمل آمده نیاز به زمان دارد.

یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح از شناسایی قاتل «یاسر عرفات» رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه ماهواره‌ای معا، سرلشکر «توفیق الطیراوی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که کمیته ویژه تحقیق درباره قتل یاسر عرفات، قاتل این رهبر فلسطینی را شناسایی کرده است و برای اطمینان از نتایج تحقیقات به عمل آمده نیاز به زمان دارد.

الطیراوی افزود: اسرائیل مسئول ترور عرفات است ولی ما به دنبال شخصی هستیم که به طور مستقیم طرح ترور را اجرا کرده است.

در همین حال، در تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ آغاز شد و برای ۹ ماه ادامه یافت، یک آزمایشگاه مشهور سوئیسی به بررسی وسایل شخصی عرفات پرداخت و بعد از آزمایش‌های مختلف مشخص شد مقادیر زیادی از ماده سمی و پرتوزای پولوتونیم در این وسایل وجود داشته و عرفات تا مدت اندکی پیش از مرگ خود، از آن‌ها استفاده می‌کرده است.

بنا بر این گزارش، یاسر عرفات در یازدهم نوامبر سال ۲۰۰۴ میلاد در سن ۷۵ سالگی درگذشت و بدون آنکه بدن وی پیش از تدفین، تشریح شود، در رام الله به خاک سپرده شد. همین امر، علامت سوال‌های بسیاری درباره دلیل موافقت رهبران تشکیلات خودگردان و جنبش فتح با این امر را ایجاد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز