خبرگزاری کار ایران

ناتو از افزایش شمار نیروهای نظامی در مرز اوکراین خبر داد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۳۳۰

دبیر کل ناتو امروز از افزایش شمار نیروهای این سازمان از ۱۳ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر در پاسخ به اقدامات نظامی روسیه در اوکراین و مبارزه با گروه‌های تندرو خبر داد.

دبیر کل ناتو امروز - پنجشنبه - از افزایش شمار نیروهای نظامی در اوکراین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز از افزایش شمار نیروهای این سازمان از ۱۳ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر در پاسخ به اقدامات نظامی روسیه در اوکراین و مبارزه با گروه‌های تندرو خبر داد.

استولتنبرگ گفت که از «چاک هیگل» وزیر دفاع مستعفی آمریکا و دیگر متحدان آن‌ها انتظار می‌رود تا پنج هزار نیروهای مشترک جدید برای همکاری با ناتو اعزام کنند.

دبیر کل ناتو افزود که وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز باید برای کنترل مراکز ارتباطی این سازمان در لهستان، رومانی و بلغارستان، که در برابر اقدام‌های روسیه آسیب‌پذیر هستند، موافقت کنند.

وی گفت که تصمیم ناتو برای دفاع از اعضای آن در برابر احتمال هر تهدیدی مشخص است.

استولتنبرگ با اشاره به وخیم‌تر شدن بحران اوکراین و افزایش خشونت‌ها در شرق این کشور، گفت که روسیه به نادیده گرفتن قوانین بین‌الملل و حمایت از جدایی‌طلبان با ارسال سلاح‌های پیشرفته ادامه می‌دهد، و به همین دلیل از مقام‌های این کشور می‌خواهیم تا دست از حمایت جدایی‌طلبان بردارد و به آتش‌بس «مینسک» احترام بگذارد.

مقام‌های مسکو اخیرا نگرانی خود را از پیشرفت مرزهای ناتو به سمت این کشور و تهدید تمامیت ارضی خود اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز