خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

اختلافات کاخ سفید و سنا٬ روند مذاکرات را سخت‌تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۸۸

در صورت به وجود آمدن هرگونه تحریم جدید علیه ایران٬ با اشاره به سخنان آقای ظریف٬ مبنی بر بالا بردن غنی‌سازی٬ وزارت خارجه موضع کاملاً منطقی و روشنی را در پیش خواهد گرفت.

کار‌شناس مسائل آمریکا اظهار داشت: سنا تا ۲۴ مارس صدور هر قطعنامه‌ای علیه ایران را متوقف کرد٬ اما طرح تحریم‌ها به یکباره شروع شد.

علی بیگدلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ ابراز داشت: اسرائیل بعد از عملیات حزب الله لبنان در مزارع شبعاء درصدد شد با اعمال فشار لابی‌های خود در سنا مشکلی برای ایران به وجود آورد و مانعی برای توافقات هسته‌ای ایجاد کند؛ البته در رسانه‌های جهانی هم این موضوع منعکس شد.

این کار‌شناس مسائل بین الملل با اشاره به روند و محتویات مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ بیان داشت: می‌توان گفت تقریباً مشکلی میان ما و آمریکا و گروه ۱ + ۵ وجود نداشت و حتی روند آن تسهیل شده بود اما آنگونه که آقای عراقچی در چند روز گذشته مطرح کرده‌اند٬ مشکلاتی به وجود آمده که به نظر طرح کرک –‌ منندز از همین مشکلات است٬ لذا مشکلات و اختلافاتی که میان کاخ سفید با اسرائیل و سنا به وجود آمده است٬ روند مذاکرات را سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه نتانیاهو درخواست سخنرانی در کنگره آمریکا را مطرح کرده است٬ تصریح کرد: اگر بنیامین نتانیاهو به کنگره بیاید و سخنرانی کند٬ طبیعتاً کار در بحثمذاکرات و پرونده هسته‌ای سخت‌تر خواهد شد.

بیگدلی در پایان افزود: بعضی از NGO‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند٬ اگر نتانیاهو به کنگره پا بگذارد حتماً چهره آمریکا بیش از این در جهان تخریب و تضعیف خواهد شد و با اشاره به سخنان آقای ظریف٬ مبنی بر بالا بردن غنی‌سازی در صورت به وجود آمدن هرگونه تحریم جدید علیه ایران٬ باید بگویم وزارت خارجه موضع کاملاً منطقی و روشنی را در پیش خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز