خبرگزاری کار ایران

فرانسه از آمریکا هواپیمای بدون سرنشین می‌خرد

کد خبر : ۲۳۸۷۷۱

وزیر دفاع فرانسه با اعلام خبر خریداری تعدادی هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) با هدف مدرن کردن تجهیزات نظامی این کشور، گفت که فرانسه در سال جاری میلادی خرید سه فروند از پهپادهای آمریکایی مدل «ریپر» را در دستور کار خود دارد.

مسئولان وزارت دفاع فرانسه امروز - شنبه - اعلام کردند که این کشور در در راستای بهبود و مدرن‌سازی تجهیزات نظامی خود تعدادی هواپیمای بدون سرنشین از آمریکا خریداری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پرنسالاتینا، «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه با اعلام خبر خریداری تعدادی هواپیمای بدون سرنشین(پهپاد) با هدف مدرن کردن تجهیزات نظامی این کشور، گفت که فرانسه در سال جاری میلادی خرید سه فروند از پهپادهای آمریکایی مدل «ریپر» را در دستور کار خود دارد.

لودریان در جریان دیداری از پایگاه نظامی «ماداما» در شمال «نیجر»، تصریح کرد که فرانسه تصمیم دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲ فروند از پهپادهای آمریکایی را خریداری کرده و آنها را به چهار فروند پهپادهای فعلی فرانسوی - اسرائیلی خود اضافه کند.

وزارت دفاع فرانسه دلیل دیگر خرید پهپادهای آمریکایی را بستن راه اعزام تندرو‌ها از جنوب لیبی به شمال نیجر و مالی اعلام کرد.

نیروهای نظامی فرانسوی در ماداما یک پایگاه نظامی - لجستیکی ایجاد کردند که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز