خبرگزاری کار ایران

مردم ترکیه در اعتراض به بازداشت روزنامه نگاران تظاهرات کردند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۵۸

هزاران نفر از شهروندان ترکیه در شهرهای مختلف در همبستگی با خبرنگاران، تهیه‌کنندگان و ماموران پلیس مخالف دولت که روز یکشنبه دستگیر شدند، تظاهرات کردند.

هزاران نفر در ترکیه در همبستگی با روزنامه نگاران بازداشت شده توسط پلیس در شهرهای مختلف دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری جیهان، هزاران نفر از شهروندان ترکیه در شهرهای مختلف در همبستگی با خبرنگاران، تهیه‌کنندگان و ماموران پلیس مخالف دولت که روز یکشنبه دستگیر شدند، تظاهرات کردند.

ماموران امنیتی ترکیه با حمله به روزنامه «زمان دیلی» و گروه تلویزیونی «سامان‌یولو» و بدون ارائه مجوز، «اکرم دومانلی» سردبیر روزنامه زمان و «هدایت کاراجا» رئیس گروه رسانه‌ای سامان یولو را به‌همراه ۲۹ نفر دیگر دستگیر کردند.

بنابر بیانیه اداره دادستانی استانبول، دستگیرشدگان روز یکشنبه به عناوین مختلف از جمله همکاری و کمک به سازمان‌های تروریستی و همین‌طور جعل و افترا متهم هستند.

برخی از منابع ترکیه دلیل دستگیری مسئولان زمان و سامان‌یو‌لو را نزدیکی این رسانه‌ها به «فتح‌الله گولن» روحانی ترک مقیم آمریکا و منتقد «رجب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده‌اند.

ماموران امنیتی تنها چند روز پس از اعلام حکم مجوز دستگیری مظنونان براساس «اتهام معقول» دستگیری مسئولان رسانه‌ای را آغاز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز