خبرگزاری کار ایران

وزیر امنیت عمومی سابق چین دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۹۰

نیروهای امنیتی چین ژو یونگ‌کانگ را به اتهام جرم‌های مختلف از جمله رشوه و فساد مالی، اقدام برای خروج اسناد محرمانه کشور و فساد اخلاقی دستگیر کردند.

دولت چین «ژو یونگ‌کانگ» وزیر امنیت عمومی سابق این کشور را دستگیر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، نیروهای امنیتی چین ژو یونگ‌کانگ را به اتهام جرم‌های مختلف از جمله رشوه و فساد مالی، اقدام برای خروج اسناد محرمانه کشور و فساد اخلاقی دستگیر کردند.

ژو به‌عنوان عضو سابق کمیته قدرتمند ۹ نفره اجرایی مقاومت، اخیرا از حزب کمونیست چین نیز اخراج شد.

وی از زمان محاکمه همسر «مائو زدونگ» نظریه‌پرداز مارکسیسم لنینیسم و سیاست‌مدار انقلابی در سال ۱۹۸۱ و دیگر اعضای گروه «چهار گنگستر» به جرم اقدام برای به‌راه انداختن انقلاب فرهنگی در خلال سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶، بالا‌ترین مقام سیاسی چین به‌حساب می‌آید که دستگیر می‌شود.

اتهام اصلی ژو، که از ماه اکتبر گذشته در انظار عمومی دیده نشده، «نقض شدید قوانین» اعلام شده است که به طور معمول برای جرم‌های فساد مالی استفاده می‌شود.

برخی منابع چینی نیز گفتند که وزی رامنیت عمومی سابق چین به افراد خانواده، فامیل و دوستان خود کمک کرده تا از طریق تجارت غیرقانونی سودهای کلان به دست آورند، و به‌این ترتیب بودجه کشور دچار مشکل فراوانی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز