خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری جدید سوئیس انتخاب شد

کد خبر : ۲۳۰۴۰۵

«سیمونتا سوماروگا» در این رای‌گیری ۱۸۱ رای از ۲۱۰ رای را به دست آورد و یکی از مسئولیت‌های مهم وی ایجاد تعادل بین خواسته‌های شهروندان سوییس با تعهدات بین‌المللی این کشور خواهد بود.

«سیمونتا سوماروگا» وزیر دادگستری و پلیس سوئیس به عنوان رییس‌جمهوری جدید این کشور برای سال ۲۰۱۵ میلادی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، رییس‌جمهوری سوییس هر ساله توسط پارلمان این کشور از بین هفت عضو کابینه دولت انتخاب می‌شود.

سوماروگا در این رای‌گیری ۱۸۱ رای از ۲۱۰ رای را به دست آورد و یکی از مسئولیت‌های مهم وی ایجاد تعادل بین خواسته‌های شهروندان سوییس با تعهدات بین‌المللی این کشور خواهد بود.

سیمونتا سوماروگا در مقابل نمایندگان پارلمان گفت: «همین امروز هم مردم در خیابان یا در مغازه و بازار به سمت من می‌آیند و درباره دموکراسی مستقیم از من پرسش‌هایی می‌کنند. طی سال آینده در نظر دارم درباره این موضوع خاص بیشتر تمرکز کنم و تلاش خواهم کرد که این یکی از اهداف اصلی ما برای سال ۲۰۱۵ میلادی باشد.»

شهروندان سوییس به دموکراسی مستقیم و همه‌پرسی باور و عادت دارند. آنها به طور مرتب در همه‌پرسی‌ها شرکت می‌کنند. مهاجرت، جایگاه سوییس در نظام مالی دنیا و روابط با اتحادیه اروپا سه موضوع دیگری هستند که سوماروگا بایستی به آنها بپردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز