خبرگزاری کار ایران

شیخ نمر به حکم اعدام خود اعتراض کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۸۶

شیخ نمر الباقر النمر لایحه اعتراض به حکم دادگاه بدوی علیه خود را تقدیم کرد و پرونده به دادگاه استیناف ارجاع خواهد شد که پنج قاضی به بررسی این حکم خواهند پرداخت.

روزنامه سعودی «الریاض» از اعتراض آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه عربستانی به حکم دادگاه برای بازنگری در حکم اعدام وی در دادگاه استیناف خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، روزنامه الریاض نوشت: «شیخ نمر الباقر النمر لایحه اعتراض به حکم دادگاه بدوی علیه خود را تقدیم کرد و پرونده به دادگاه استیناف ارجاع خواهد شد که پنج قاضی به بررسی این حکم خواهند پرداخت.»

پیش از این دادگاه جزایی عربستان سعودی شیخ النمر را به اتهام تحریک علیه نظام حاکم به اعدام محکوم کرده بود.
نیروهای امنیتی عربستان هشتم ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی هنگام تعقیب خودروی آیت‌الله نمر، به طرف وی تیراندازی کرده و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.

فعالان مدافع حقوق بشر تأکید کرده‌اند که محاکمه شیخ نمر، خلاف ابتدایی‌ترین معیارهای عدالت و براساس سیاست دولت در زمینه برخورد با فعالان و شخصیت‌های جنبش مطالبه محور عربستان بوده است.

دادستان عربستان، در تاریخ ماه ۲۵ مارس گذشته با مطرح کردن اتهام‌های دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، تخریب مساجد در هنگام نماز جمعه و دخالت در امور سایر کشور‌ها، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام این کشور برای شیخ نمر شد.

شیخ نمر با ارائه دفاعیه‌ای مفصل با حجم بیش از ۱۰۰ صفحه به دادگاه، تمامی اتهام‌های مطرح شده علیه خود را مردود دانست و با دلایلی قوی ادعاهای دادستان را رد کرد و از دادستانی خواست به وی برای خواندن آن در دادگاه فرصت داده شود.

سازمان حقوق بشر عربی محاکمه شیخ نمر را امری بی‌سابقه و خطرناک از نوع خود دانست و اعلام کرد که اعدام‌ها در عربستان خلاف ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز