خبرگزاری کار ایران

هزاران کشمیری به‌رغم تحریم انتخابات رای دادند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۸۷

هزاران شهروند کشمیر به‌رغم اعلام تحریم انتخابات ایالتی توسط گروه جدایی‌طلبان این منطقه که حاکمیت هند را قبول ندارند، در این اتخابات شرکت کردند.

هزاران شهروند کشمیر امروز - سه‌شنبه - به‌رغم اعلام تحریم توسط جدایی‌طلبان، در انتخابات ایالتی شرکت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، هزاران شهروند کشمیر به‌رغم اعلام تحریم انتخابات ایالتی توسط گروه جدایی‌طلبان این منطقه که حاکمیت هند را قبول ندارند، در این اتخابات شرکت کردند.

انتخابات با وجود هوای سرد و ابری و تحت حفاظت نیروهای نظامی مستقر در نزدیکی پایگاه‌های رای‌گیری انجام شد.

در برخی از مناطق صف‌های طولانی برای مشارکت در انتخابات ایالتی تشکیل شد.

انتخابات ایالتی در کشمیر در پنج مرحله انجام می‌شود و تا ۲۳ دسامبر ادامه می‌یابد.

مقام‌های دولتی با انجام انتخابات ایالتی اجازه می‌یابند تا هزاران نیروی نظامی را برای جلوگیری از هرگونه اقدام خشونت‌آمیز در منطقه به‌کار گیرند.

حزب‌های هوادار هند در کشمیر بر این باور هستند که انتخابات ایالتی باعثبهبود شرایط و حل مسائل مدنی می‌شود.

مقام‌های دولتی اخیرا صد‌ها رهبر و اعضای گروه جدایی‌طلب کشمیر را که سعی در ترغیب مردم برای ممانعت از شرکت در انتخابات داشته‌اند، ‌دستگیر کردند.

در جریان اتنخابات ایالتی دولتی محلی تشکیل می‌شود که از یک وزیر ارشد به‌عنوان مقام بلندپایه منطقه و شورایی از وزرا که از میان حزب‌های طرفدار هند انتخاب می‌شوند، تشکیل شده است.

مسئولان حزب «بهاراتیا جاناتا» طرفدار «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند تبلیغات گسترده‌ای را در منطقه انجام داده است و امیدوار است بتواند شمار قابل توجهی از کرسی‌های شورا را به‌دست آورد.

مقام‌های هند و پاکستان بر سر حاکمیت کامل کشمیر اختلاف دارند و اخیرا درگیری‌های شدیدی میان نیروهای نظامی دو کشور در این منطقه رخ داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز