خبرگزاری کار ایران

جان آلن مسئولیت هدایت ائتلاف ضدداعش را بر عهده می‌گیرد

کد خبر : ۲۰۳۷۶۶

ژنرال آلن از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی معاونت فرماندهی عملیات در استان انبار عراق را به عهده داشت و در همین زمان مسئول هماهنگی با عشایر سنی برای شکل دادن جبهه‌ای در برابر القاعده بود.

به گفته مقام‌های نظامی آمریکایی، مسئولیت نظارت و ایجاد هماهنگی در عملیات چندملیتی علیه گروه داعش به ژنرال بازنشسته «جان آلن» محول شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ نزدیک به ۴۰ کشور جهان در قالب ائتلافی بین‌المللی قرار است مواضع شبه‌نظامیان داعش در سوریه و عراق را هدف قرار دهند.

بنابر گفته مقام‌های آمریکایی، ژنرال آلن در این مسئولیت تازه وظیفه دارد بخش‌های مختلف نیروهای ائتلاف را سازماندهی کند.
با وجود این هنوز چنین انتصابی به طور رسمی توسط کاخ سفید اعلام نشده است.

این ژنرال با تجربه آمریکایی، سابقه زیادی در هماهنگ‌سازی نیروهای بین المللی در خطوط مقدم جنگ دارد.

وی در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی یکی از فرماندهان عالی‌رتبه آمریکا در افغانستان بوده است.

ژنرال آلن همچنین از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ میلادی معاونت فرماندهی عملیات در استان انبار عراق را به عهده داشت و در همین زمان مسئول هماهنگی با عشایر سنی برای شکل دادن جبهه‌ای در برابر القاعده بود.

به عقیده این فرمانده آمریکایی، تاکتیک‌های نظامی داعش به حدی پیشرفته است که طالبان افغانستان، پناه‌دهنده به القاعده در دهه ۱۹۹۰ و پیش از حمله به آمریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی، در مقایسه با آن «" گروهی غارنشین بوده و هستند».

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز