خبرگزاری کار ایران

هیات اعزامی اتحادیه اروپا:

اسرائیل در غزه دست به نسل‌کشی زده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۰۱

این هیات که ۱۳ عضو پارلمان اروپا را شامل می‌شود، از اتحادیه اروپا خواسته است روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کرده و تحریم‌هایی علیه این رژیم اجرا کند.

یک هیات رسمی پارلمان اروپا که در پی تهاجم اخیر اسرائیل از نوار غزه بازدید کرد، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مرتکب «نسل‌کشی» شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پرس‌تی‌وی، این هیات که ۱۳ عضو پارلمان اروپا را شامل می‌شود، از اتحادیه اروپا خواسته است روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را قطع کرده و تحریم‌هایی علیه این رژیم اجرا کند.

«مارتینا اندرسون» عضو ایرلندی پارلمان اروپا در این باره گفت: «فکر نمی‌کنم وقتی شما به چگونگی توصیف نسل‌کشی فکر می‌کنید، واژه‌ای برای توصیف واقعی آن بیابید؛ این مساله به عنوان نابودی جزئی یا کلی افراد تعریف می‌شود و چیزی که ما در غزه در فلسطین دیدیم، نابودی فلسطینیان است.»

این هیات که به تازگی از خاورمیانه به بروکسل بازگشته است، غرب را به بی‌توجهی به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان متهم کرده است.

این سیاستمداران همچنین تل‌آویو را به نقض مستمر قوانین بین‌المللی از طریق غصب اراضی فلسطینی به منظور احداثشهرک‌های اسرائیلی متهم کردند.

جنگ اخیر غزه در تاریخ ۲۶ آگوست با توافق آتش‌بس به می‌انجی‌گری مصر که پس از برگزاری مذاکرات در قاهره حاصل شد، به پایان رسید.

اسرائیل بمباران غزه را از اوایل ماه جولای آغاز کرد و خسارات سنگینی به این منطقه وارد کرد.

حدود دو هزار و ۱۴۰ فلسطینی که اغلب غیرنظامی بودند، از جمله زنان و کودکان و سالمندان در این تهاجم ۵۰ روزه کشته و حدود ۱۱ هزار فلسطینی نیز زخمی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز