خبرگزاری کار ایران

پلیس بوسنی۱۶ حامی تروریسم در عراق و سوریه را بازداشت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۶۲

پلیس بوسنی ۱۶ نفر از افرادی که اقدام به جذب داوطلبان برای اعزام به سوریه و عراق به منظور جنگ در کنار تندرو‌ها کرده و از اقدام‌های تروریستی در این دو کشور حمایت مالی کرده‌اند را دستگیر کرد.

پلیس بوسنی و هرزگوین ۱۶ نفر از حامیان تروریسم در عراق و سوریه را بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پلیس بوسنی ۱۶ نفر از افرادی که اقدام به جذب داوطلبان برای اعزام به سوریه و عراق به منظور جنگ در کنار تندرو‌ها کرده و از اقدام‌های تروریستی در این دو کشور حمایت مالی کرده‌اند را دستگیر کردند.

سازمان تحقیقات و حمایت از کشور بوسنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این ۱۶ نفر طی ۱۷ عملیات تفتیش دستگیر شدند.

از زمان تصویب قانون جدید در ماه آوریل گذشته علیه افرادی که در اقدام‌های تروریستی در خارج از بوسنی شرکت می‌کنند، این نخستین بار است که مظنونان به دست داشتن در این گونه اقدام‌ها دستگیر می‌شوند.

بر اساس این قانون، شهروندانی که در درگیری‌های خارجی شرکت کنند یا افراد را برای شرکت در این نزاع‌ها جذب کنند، به مجازاتی نزدیک به ۱۰ سال زندان محکوم می‌شوند.

بنا بر این گزارش، صد‌ها بوسنیایی از این کشور به سوریه سفر کرده و به گروه‌های تندرو پیوسته‌اند. برخی از این افراد نیز به عراق رفته و جذب گروه تروریستی داعش شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز