خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

داعش نه فقط سوریه و عراق بلکه همه منطقه را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۴۲

داعش نه فقط برای عراق و سوریه بلکه برای کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه نیز تهدید به شمار می‌رود. پیروزی را بر داعش را به شرط پذیرش مسئولیت آسان دانست. داعش در برابر چشم جامعه بین المللی نفت را می‌فروشد و تامین مالی می‌شود.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای همه منطقه خاورمیانه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی مقاومت در جنگ ۲۰۰۶ با اسرائیل گفت که داعش نه فقط برای عراق و سوریه بلکه برای کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه نیز تهدید به شمار می‌رود.

وی پیروزی را بر داعش را به شرط پذیرش مسئولیت آسان دانست.

نصر الله تصریح کرد که داعش در برابر چشم جامعه بین المللی نفت را می‌فروشد و تامین مالی می‌شود.

وی تاکید کرد که در سوریه و عراق هر کسی با داعش مخالفت کند کشته می‌شود، سر برید می‌شود و تصویرش گرفته می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود که جنگ اخیر با داعش در عراق باعثمهاجرت یک میلیون و پانصد هزار سنی از جمله شهروندان کرد و ایزدی و مسیحی شده است.

وی در ادامه گفت که برخی از کشور‌ها در منطقه خاورمیانه و خارج از آن از داعش حمایت می‌کنند یا چشم به جنایت‌های آن می‌بندند تا از وجود این گروه تروریستی استفاده کنند.

نصرالله جنگ سال ۲۰۰۶ با اسرائیل را جنگی واقعی دانست که از مرزهای لبنان و فلسطین فرا‌تر رفته و همه منطقه را شامل می‌شود.

وی افزود که مشخص شده است که جنگ ۲۰۰۶ بخشی از زنجیره‌ای است که دارای اهداف و مراحل زیاد است.

دبیر کل حزب الله لبنان هدف از این جنگ را نه خلع سلاح مقاومت بلکه از بین بردن مقاومت دانست.

وی از اهداف دیگر جنگ ۲۰۰۶ حمله به سوریه برای براندازی نظام حاکم بر این کشور و پس از آن حمله ضربه زدن به مقاومت فلسطین در نوار غزه است.

نصرالله کنترل منابع نفتی در منطقه و از بین بردن مساله فلسطین را از دیگر اهداف جنگ ۲۰۰۶ دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تاکید کرد که هدف از جنگ ۲۰۰۶ پس از بین بردن مقاومت در لبنان و فلسطین و براندازی نظام حاکم بر سوریه، ایران بود اما مقاومت لبنان و ایستادگی مردم این کشور همه اهداف این جنگ را نقش بر آب کرد.

وی تصریح کرد که جنگ ۲۰۰۶ شکست خورد اما طرح آمریکا و اسرائیل علیه منطقه به قوت خود باقی مانده است.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد که لبنان و منطقه در مرحله تهدید وجودی هستند.

وی آنچه در نوار غزه رخ می‌د هد را بخشی از رویکرد جدید دانست که در این رویکرد هدف سرنگونی نظام‌ها نیست بلکه نابودی کشور‌ها، ارتش‌ها و ملت‌های آنهاست.

نصرالله خاطرنشان کرد که هدف از این رویکرد این است که فاجعه‌ای به وجود بیاید که برای خروج از آن هر گونه دیکته‌ای پذیرفته شود و در ‌‌نهایت امر دشمن اصلی به منجی تبدیل شود.

وی عناصر اصلی این رویکرد را اسرائیل و جریان تکفیری و شاخه‌های آن از جمله داعش دانست.

نصرالله تاکید کرد که بر این رویکرد می‌توان غلبه پیدا کرد همانطور که بر رویکردهای سابق غلبه شده است و باید ابزارهای واقعی و جدی برای رویارویی با این تهدید و از بین بردن آن پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز