خبرگزاری کار ایران

روسیه کاروانی از کمک‌های بشردوستانه به اوکراین فرستاد

کد خبر : ۱۹۴۴۴۶

کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه از نزدیکی مسکو عازم اوکراین شده و این مساله به معنای آن است که رسیدن این کاروان به شرق اوکراین چند روز طول خواهد کشید.

روسیه امروز - سه‌شنبه - کاروانی متشکل از ۲۸۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به اوکراین فرستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های اوکراین اعلام کردند که روسیه ۴۵ هزار نظامی خود را در مرزهای این کشور مستقر کرده است.

به گزارش ایتارتاس، کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه از نزدیکی مسکو عازم اوکراین شده و این مساله به معنای آن است که رسیدن این کاروان به شرق اوکراین چند روز طول خواهد کشید.

در همین حال، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل ناتو گفت که احتمال دخالت نظامی روسیه در شرق اوکراین با عنوان عملیات انسان‌دوستانه٬ بسیار پررنگ است.

«خوزه مانوئل باروسو» رییس کمیسیون اروپا، نیز در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه، نسبت به هرگونه دخالت نظامی این کشور در اوکراین هشدار داده است.

در هفته‌های اخیر با تشدید درگیری نیروهای دولتی با جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین، ‌ کشورهای اروپایی و همچنین دولت اوکراین نسبت به اقدام احتمالی روسیه برای حمایت از جدایی‌طلبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین حال٬ روسیه اعلام کرده است که در هماهنگی با نمایندگان صلیب سرخ جهانی کاروانی از کمک برای مناطق جنگ‌زده شرق اوکراین ارسال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز