خبرگزاری کار ایران

بر اساس نظرسنجی اشپیگل؛

اکثر شهروندان آلمانی خواستار استقلال بیشتر کشورشان از آمریکا هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۹۸

این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی «تی‌ان‌اس» و به سفارش اشپیگل انجام شده، حاکی از آن است که ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواستار استقلال بیشتر آلمان از آمریکا هستند.

بر اساس نظرسنجی جدید هفته‌نامه «اشپیگل» اعتماد آلمانی‌ها به آمریکا کاهش یافته و خواستار فاصله گرفتن هر چه بیشتر از این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی «تی‌ان‌اس» و به سفارش اشپیگل انجام شده، حاکی از آن است که ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواستار استقلال بیشتر آلمان از آمریکا هستند.
۶۹ درصد شرکت‌کنندگان نیز اعلام کرده‌اند اعتمادشان به آمریکا به عنوان متحد آلمان کاهش یافته است. ۵۰ درصد این افراد نیز خواستار استقلال عملکرد آلمان از روسیه شده و ۴۰ درصد نیز بر این باورند که آلمان باید با روسیه همکاری قوی‌تری داشته باشد.

این نظرسنجی در حالی صورت گرفت که جاسوسی‌های آمریکا از آلمان باعثخشم مقام‌ها و مردم این کشور شده است.

وزارت خارجه آلمان با احضار سفیر آمریکا در برلین، از وی خواسته است در رابطه با جاسوسی یکی از شهروندان آلمان برای دولت آمریکا توضیح دهد.

یکی از ماموران اطلاعاتی آلمان چهارشنبه گذشته به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا بازداشت شده است.

متهم مردی ۳۱ ساله با نام «اشتفان اشتاین لاین» است که کارمند سازمان اطلاعاتی برون مرزی آلمان بوده است.

براساس گزارش‌ها، وی در تلاش بوده تا اطلاعات مربوط به کمیته ویژه پارلمان آلمان را به آمریکا بدهد.

این کمیته مسئول تحقیق روی موضوع شنودهای تلفنی سازمان امنیت ملی آمریکا از برخی از مقام‌های بلندپایه از جمله «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بوده است. موضوعی که سال گذشته توسط «ادوارد اسنودن» پیمانکار پیشین این سازمان افشا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز