خبرگزاری کار ایران

برای گفت‌وگو درباره بحران عراق؛

کری به اردن، بلژیک و فرانسه سفر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۰۳۳

این سفر شش روزه برای رایزنی با هم‌پیمانان و متحدان واشنگتن به منظور یافتن راهی برای کمک به تامین امنیت، ثبات و تشکیل دولتی فراگیر در عراق، بحثدرباره چالش‌های امنیتی خاورمیانه و شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو انجام می‌شود.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز - یک‌شنبه - در پی بحران عراق و پیشرفت‌های شبه‌نظامیان داعش در این کشور، به پایتخت اردن سفر کرده و سپس از بلژیک و فرانسه دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا در این‌باره منتشر کرده است، این سفر شش روزه برای رایزنی با هم‌پیمانان و متحدان واشنگتن به منظور یافتن راهی برای کمک به تامین امنیت، ثبات و تشکیل دولتی فراگیر در عراق، بحثدرباره چالش‌های امنیتی خاورمیانه و شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو انجام می‌شود.

بنا بر این بیانیه، جان کری «در پاریس با متحدان منطقه‌ای و هم‌پیمانان در خلیج‌فارس بر سر چالش‌های امنیتی خاورمیانه، از جمله عراق و سوریه، دیدار می‌کند».

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده است که انتظار می‌رود جان کری از عراق نیز دیداری داشته باشد. این دیدار که زمان آن مشخص نیست، در صورت انجام، دومین دیدار وزیر خارجه آمریکا از عراق طی زمانی است که ریاست دستگاه دیپلماسی آمریکا را در دست گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز