خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

سوریه در مرحله گفت‌و‌گو و آشتی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۵۷

گفت‌و‌گو، فرهنگ گفت‌وگو و عادت دادن مردم سوریه به گفت‌وگو با دیگری عناوین مرحله کنونی هستند.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که این کشور در مرحله گفت‌وگو و آشتی سوری‌ها قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الاخبار، اسد تاکید کرد که گفت‌و‌گو، فرهنگ گفت‌وگو و عادت دادن مردم سوریه به گفت‌وگو با دیگری عناوین مرحله کنونی هستند.

وی در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار افزود که با کسانی که سلاح به دست گرفته‌اند از در آشتی درآمد و عفو عمومی نیز در این کشور صادر شده است.

رئیس‌جمهوری سوریه آشتی در شهر «حمص» را در نتیجه توافق منطقه‌ای یا بین‌المللی ندانست بلکه تاکید کرد که این امر نتیجه گفت‌وگو میان نیروهای دفاع ملی و افراد مسلح است.

اسد افزود که وی به این مساله بیش از هر زمانی باور دارد که ملت سوریه می‌تواند این مرحله سیاه در تاریخ کشور را پشت سر بگذارد.

وی تاکید کرد که غرب برای تغییر معادلات در سوریه بیشتر از کارهایی که تا کنون کرده است، نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

اسد در ادامه گفت که برخی مسئولان کنونی و سابق آمریکا تلاش می‌کنند با دولت سوریه ارتباط برقرار کند اما به علت وجود لابی‌هایی که بر آنها فشار می‌آورند، نمی‌تواند چنین این روند را پیش ببرند.

وی از حمایت فرانسه از گروهای مسلح نیز به شدت انتقاد کرد و گفت که یکی از علل مهم مشارکت پاریس در توطئه علیه سوریه قراردادهای اقتصادی است که با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی بسته است.

اسد تاکید کرد که پیروزی در جنگ حتمی است هر چند ممکن است کمی طول بکشد.

رئیس‌جمهوری سوریه جنگ در این کشور را طایفه‌ای ندانست، زیرا تکفیری‌ها و تروریست‌ها به میارونه‌های اهل سنت حمله می‌کنند.

اسد پس از اسرائیل، عربستان سعودی را دشمن سوریه دانست.

وی تصریح کرد که قطر نیز همچنان از افراد مسلح حمایت می‌کند و به آنها پول می‌دهد اما در عین حال تلاش می‌کند به ایران نزدیک شود و آمادگی خود را برای تغییر در موضعش نشان داده است اما هنوز حمایت خود از افراد مسلح را متوقف نکرده است.

رئیس جمهوری سوریه به موضع ترکیه نیز اشاره کرد و گفت که موضع آنکارا در قبال سوریه هنوز تغییر نکرده است.

وی با اشاره به دیدار «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران از ترکیه تاکید کرد که دور از ذهن نیست که ایران تلاش می‌کند ترکیه را وادار به توقف حمایت از تروریسم در سوریه کند و این در سخنان روحانی در دیدارش از ترکیه واضح بود.

بشار اسد در ادامه گفت که «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان همیشه از سوریه حمایت کرده است و سوریه و سوری‌ها هیچ گاه حمایت‌های وی را فراموش نمی‌کنند.

وی حمایت حزب‌الله لبنان از سوریه به عنوان هم‌پیمان مقاومت را عامل توقف تروریسم در لبنان با وجود شکاف داخلی در این کشور دانست.

اسد از تعیین «میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهوری جدید لبنان نیز حمایت کرده و تاکید کرد که دمشق در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی‌کند اما از انتخاب عون به عنوان رئیس‌جمهوری لبنان استقبال می‌کند زیرا وی فردی میهن‌پرست و معتقد به مقاومت و عروبیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز